måndag 28 juni 2010

Midsommarhelgen som slutade i fetaste förkylningen..

Hej på er, har inte kunnat skriva pga sjukdom annars skulle jag dokumenterat helgens aktiviteter i hopp om att nån läser..

Vi tar det lite kort. Midsommarafton spenderades hos Macke tillsammans med hans släkt och hyresvärderna på nån sorts gårdsfest, samt hans 15åriga kusin, haha. Det åts sill och potatis och shottades nog fem-sex shottar till maten. Drack även öl till maten, dum som jag är, jag kommer aldrig lyckas sluta helt med öl. Drack visserligen bara knappt en, men ändå. Därefter dracks grogg och vi begav oss till parken och chillade, jag träffade Hanna och lite folk och hamnade i ett ödehus som vi var i hela natten. Det var den konstigaste midsommaren någonsin och lite seg, men den var även jävligt mysig! Lite kall natt men kroppsvärme värmer bäst?

Midsommardagen blev jag liggandes hela dagen, antog att det var på grund av sprit och öl, men tror snarare det var förkylning nu, i kombination med bakfylla såklart. Men jag lyckades ta mig upp och duscha och drog iväg till Simon på kvällen. Jag var sjukt seg till en början, pimplade 3.5or och såg allmänt sleten ut. Men senare mot kvällen bjöds man på groggar och jägershot, så man vaknade till! Det lektes lekar och jagade Mucki ett par varv efter min mobil och vann i tävlingen om vem som kunde snurra sin nyckelknippa längst runt fingret, hahah! Så jäkla konstig tävling!

Dagen därpå brakade helvetsförkylningen loss på riktigt, har haft sjukt ont i halsen och jag blev liggandes hela dagen och gick inga längre sträckor, mer än för att käka alvedon, som är febernedsättande, men i övrigt låg jag i min säng och sov hela dagen. Blev många timmars sömn, men lyckades inte friskna till för det. Orkade knappt sitta och äta längre än fem minuter innan jag gick och lade mig igen. Fast just det, jag såg faktiskt matchen mellan Tyskland och England igår, var väl det. Men somnade vid teven.

Denna dagen har varit lika dan, låg i sängen till två och plågades av värmebölja och febriga drömmar, försökte gå upp men gick och lade mig igen. Var så varm att jag inte visste vart jag skulle ta vägen så jag tog en dusch, och lade mig igen. Men nu på eftermiddagen har jag varit uppe, har sett lite på teve och druckit te. Såg på fotboll men blev uttråkad och såg på Family Guy istället.. Nu sitter man här och svettas och lyssnar på Ebba Grön. Men mår åtminstonde lite bättre.. Har dock låga förhoppningar om att kunna jobba imorgon..

Nu ska jag ta en kall dusch och svalka mig, sen är det fotboll på teve igen! Brasilien-Chile, kan bli spännande! Jag har börjat se mycket på fotboll nu när det är VM. Vet att det inte är likt mig? Haha.

Inga kommentarer: