onsdag 16 juni 2010

Jobba jobba jobba..

Ja hej på er alla, jag har inte bloggat på de senaste dagarna på grund av att jag jobbat, sen när jag kommit hem har jag legat i koma i princip för jag varit så jävla trött... Igår var jag inte zombie dock, halsade tre koppar kaffe sen spelade jag lite med blivande bandet?

Jag åkte direkt från jobbet och hämtade dem och deras förstärkare, gitarr och bas, samt gitarristen, Macke,och bassisten, Erik, själva såklart! Väl hemma satte vi in allt i garaget, bar ner mina trummor och satte oss och käkade lite och jag slängde mig in i duschen för en snabbdusch - sen drog vi igång.

Det var lite tjatigt, det är svårt att nöta in en ny låt och jag hade inte hundra-procentig koll eftersom jag tränat minst av oss på låten, något jag ska göra till nästa vecka då vi ska spela upp den.. Har krängt in mitt trumset på rummet igen, men vet inte hur jag ska spela på dem eftersom de är så inträngda att man knappt kan sitta vid dem. Får fixa det imorgon och slänga på gummimattorna så jag inte övverröstar min skitkassa stereo. Nästa vecka ska vi bevisa för en snubbe från Studiefrämjandet att vi kan spela sen är det nog fixat med uttrustad lokal i centrum för typ 400 spänn kvartalet eller hur det var. Billigt!

I övrigt har jag inte så mycket att berätta, läser om slappa sommardagar i solen men ni kan ge er på att min dag varje måndag till fredag ser ut såhär:

Gå upp klockan sju -senast. Äta frukost samt dricka så mycket kaffe magen bara tål. Gäspa och beklaga sig för sig själv. Borsta tänderna. Åka till jobbet. Jobba 8-16, med att sätta ut brett efter brett med lavendel på feta fält, vilket gett mig ryggvärk. Har även stått vid krukmaskinen och ställt av brett med krukor på containrar, satt heliochrysum i pelta, sopat bord, satt av krukor på bord med mera med mera. Enformigt, jordigt och mer slitsamt än det låter när man säger att man jobbar i växthus.. Med blommor. Men det är faktiskt ett jobbigt.

Enligt Erik, då jag berättade om mitt jobb och att jag arbetar med polacker och kineser i växthus replikerade han att det ett riktigt knegarjobb och jag var en "riktig proletär" nu. Dock karaktäriseras proletariatet av avsaknad av egendom, emedan jag som bortskämd medelklassunge knappast saknar någon sådan. Även om jag varken har bil eller hus har jag mycket annat materiellt som egentligen inte har så mycket värde för mig. Inbillar jag mig... Inte för att jag sätter mycket värde eller tro för den delen i marxistisk teori. Just saying.

Och nu är klockan alldeles för mycket så nu måste jag sova. Sov två timmar efter jobbet idag men måste få mina åtta timmar med om jag ska orka morgondagen. Blir så sjukt trött.. Uppdaterar nog i helgen om det skett något roligt - och det tycks det alltid göra!

Inga kommentarer: