tisdag 8 juni 2010

Sköna sommardagar!

Hej och hallå och allt det där.

Ville bara informera er om hur härligt det är med slappa sommardagar. Känns som vi kickstartat sommaren med tältning, parkhäng med fotboll och bara allmänt slöa dagar som virvlar förbi. Gårdagen spenderades med att göra ingeting alls, samt sitta i solen och dricka kaffe (ja jag vet jag och mitt kaffe) sen iväg och träna, och se på film!

Störde mig lite på de ansträngda och formella dialogerna, som inte alls avspeglar hur ungdomar - inte ens extremnördar? - pratar, men i övrigt var Youth In Revolt helt okej underhållning för ett två timmars tidsfördriv en sommarkväll då man inte visste vad man skulle hitta på. Den var dock klart under min förväntning. Trailern hypade upp den och den tycktes ha stor potential att bli en super-rolig ungdomsfilm, men istället kändes den som en ansträngd nu-gör-vi-en-till-ungdomskomedi-och-tjänar-miljoner-film. Ja, ungefär så kände jag. Den lockade tyvärr inte fram många skratt.

Idag har jag gått upp och åkt direkt in till stan, och trängts bland mängder med folk. Bilarna stod i kö och människorna i stora grupper vid övergångställena, där två poliskvinnor fick korrigera trafiken. I parken var det mulet men humöret på topp, fyllan var i allmänhet lugnare än på skattjakten tycktes det, men det fanns många fulla människor som badade i ån och en underlig vitkorning spya längs stigen nära ån. Jag fick en stor blöt kram (tack så hemskt mycket) och blev sprutad på (HAHA sprutad på) med en vattenpistol full med cider, som jag sedan fick smaka! En klunk cider av Jenny och en jägergrogg av Jesper fick man även smaka.

Därefter var det läge att äta, jag var fruktansvärt hungrig eftersom jag inte hunnit äta frukost och efter många om och men (hämta pengar hos mackes morsa, kö på banken, ta ut pengar, sen kö på Favoriten) beställde jag en "stor med en stark" - dagens felsägning. En (kebab)tallrik med stark sås skulle det vara! Med stor läsk. Ska aldrig mer dricka utan att ha ätit frukost!

Därefter har jag hängt hos Marcus och lyssnat på musik och druckit kaffe, han spela lite gitarr och vi har tagit ett steg närmre att bilda ett band genom att ringa studiefrämjandet och frågat om lokaler. Vi behöver en man till för att bilda en studiecirkel och så måste vi spela inför dem för att intyga att vi är "seriösa" eller nåt men sen är det fixat. Vi behöver även en gitarrist och basist och eventuellt ska nån av dem sjunga. Spännande.

Ikväll blir det ännu en chillkväll, men utan en nattlig promenad ikväll, var ute och gick 1,5 timme efter elva igårkväll. Men det var skönt!

Inga kommentarer: