lördag 12 juni 2010

Student-farande som blev festande och sedan bakfyllan from hell

Hej på er, här sitter jag med dagens första kopp kaffe i handen, klockan tjugo i nio på kvällen och skriver lite.

Min mage har inte tillåtit kaffe idag, den har inte varit riktigt sammarbetsvillig till en början åtminstonde och kaffe har inte varit aktuellt.. Har fått pigga upp mig med coca cola och energidryck istället.

Varför? För att jag har varit fruktansvärt bakfull idag. Mår bättre nu dock! Låt mig berätta historien om hur en nykter kväll av körande mellan studentfester blev lite för myckte att dricka på kort tid och öppen skjorta och bak- och framvänd keps. Haha!

Vart ska vi börja? Under dan såg jag min kusin Jesper springa ut, sen Macke, som tur var så hittade jag Emelie och Emma bland folket, min mobil dog så jag fick inte tag i Muffe och jag blev tillfälligt lost. Men jag hann gratta både Jenny och Macke med, sen tog jag mig hem, sen stressade jag ihop Mackes present i sista stund, försökte hitta min kostym och snäste lite åt morsan. Totalt kaos som vanligt?

Därefter stack jag till Jespers studentfest, och stannade i princip bara länge nog för att äta lite och satt där en liten stund innan jag for iväg igen. Jag körde så jag antog att chansen att bli full var absolut minimal. Jag skulle bara veta..

Sen stack jag hem i hundrattjugo knyck, hämtade gpsen och begav mig mot Mackes studentfest där jag fick kaffe och tårta och en del skratt. Muffe var även där och senare kom Danny också. Sen begav vi oss till Jenny och var där en stund, och sedan vidare till Marcus.

Jag låg i soffan och såg förstrött medan de drack shottar och tog av sig tröjorna och spände sig, och gjorde amrhävningar -för mina vänner är så otroligt macho... Macke spelade gitarr och de drack öl och tog nån shot till, och jag kände hur jag blev allt mer trött och uttråkad och önskade att jag med kunde vara med och ha kul. Danny skulle ställa sin bil och hänga med ut, jag gick till slut med på (det krävdes inte så mycket, då jag var uttråkad) att göra så.

Macke bara erbjöd mig det sista av sin vodka och min spontana reaktion efersom jag var så uttråkad och sugen på att festa var naturligtvis - ja ge hit den! Det var för mycket att ta rent, så jag gjorde en stor grogg och svepte den på fem minuter. Sen tog macke fram ölen han fått av mig med sina ölglas, och vi tog vars en öl som jag också tömde rätt så fort. Vi såg på roliga videos och drack sen drog vi till Biljard. Jag blev övertalad - än en gång ganska lätt - att ha mackes keps på mig. En såndär hiphop-style New York keps, bak och fram, samt skjorta och kavaj, lite fräckt trots allt. VI shottade vars två minttu och vars en laktrisshot och sen drog vi vidare till parken.

Väl i parken flummade vi, småbråkade och blev tillsagda av vakterna att sluta för det kunde orsaka verkligt bråk. Jag fick lite vodkagrogg och sen kom det en vakt och sa "vänd upp och ner på den där". "Okej" sa jag - och det gjorde jag. Fast han menade att hälla ut den.. Så han blev lite sur och slog bort den och spillde grogg över mig. Så jag fick hälla ut resten och vi blev bort schasade. Och nej, jag var inte full.. Host.

Just det. Jag hade sånna knappar på skjortan som lätt går upp så Macke och Danny roade sig med att slita upp min skjorta och till slut gick jag runt med bakåtvänd keps, kavaj och öppen skjorta, måste varit en syn!

Dagen inleddes med en sprängande huvudvärk och filmen Never Back Down, allt var för högljutt och jag ville bara försvinna och huvudet ville explodera... Fick en huvudvärkstablett men det hjälpte inte och när jag ställde mig upp för att hämta vatten mådde jag illa. Ja, vi går inte in på det men låt oss säga att jag inte hade någon lust att äta frukost med Macke och Danny därefter. Potatissallad ur en hink, haha!

Morgonen är i en dimma av illamående, sen klarnade det till och jag vaknade fram emot eftermiddagen och gick ut på stan me Macke, han köpte ett par röda chinos på Sandelins sen käkade vi pizza. Bakismat är gott, när väl illamåendet lagt sig. Jag utmanade ödet lite mot mig mage då jag beställde en pizza me lök och köttfärsås men det gick bra. Något kaffe har jag inte kunnat konsumera, då min mage inte hade tålt det. Därav den första koppen för en stund sedan.. Under dagen har vi även sett på film och chillat tills jag kände mig stabil nog att köra hem vid sex på kvällen, stannade på vägen hem och köpte en monster för att få lite koffein.

Nu vet jag inte vad jag ska göra, det tycks inte finnas mycket på teve så jag sitter väl här vid min dator?

1 kommentar:

Kajsa sa...

Fan va du är knäpp hence! and i like it. vill kommer ner till kstad o partaja snart fan! G33k klubb :D