torsdag 10 juni 2010

Take a ride on the wild side..

Hej på er, tänkte ge er en snabb uppdatering. Senaste dagarna har jag spenderat ungefär lika dant: Sovit halva dagen, spenderat andra halvan i stan, hängt och slöat med Marcus och inte gjort speciellt mycket alls. Träffade två Bromöllabor igår som man kunde mobba. Så förbaskat kul att de inte kan säga bokstaven R och därmed inte kan säga ord som "gurka" (gååka), "cirkel" (seekel), "burk" (bååk), "örk" (ööök). De pratar skånska med en släng av Sölvesborgska, sjukt rolig dialekt att mobba!

Inatt har jag legat uppe till kl fyra och läst en billig pocketversion av Nikki Sixx självbiografiska bok (med dagboksanteckningar, vissa groteska bilder och kommentarer)Herioin Diaries. Fy fan för herion, vilken skitdrog. Till skillnad från andra droger? Nej, men den är helt klart värst, 10 ml död rätt in under skinnet?

Men den är ottroligt bra och jag är över 200 sidor in i boken, över en natt. Funderar på att skaffa fler rockstjärne-biografier, kanske Slash och Lemmys till exempel! Har redan gjort plats i min bokhylla mellan mitt 'Rock Lexikon' och en modell av en 1996 Corvette i plast. Mest för att modellen av -68 Corvetten passade bättre på andra hyllan och modellen av -55 Chevan kunde man klämma in med på andra hyllan då. Nog om det, även om det kommer se snyggt ut som fan.

Usch vad mitt rum är stökigt. Så här var min konversation med farsan nyss:

"Du borde städa ditt rum med" "Mm.. Borde det." *Fortsätter att bläddra bland Mötley Crüe-låtar*. Vadå? Blir inte kläderna rena igen när de ligger på golvet?

Nåja. Nu måste jag äta för det har jag helt glömt idag med, har bara druckit kaffe.. Inte okej. Och egentligen ska jag vara på gymmet om en halvtimme. Man ska vänta en timme. Försöker att skjuta upp träningen lite, men killarna verkar lite motsträviga. Speciellt Macke. Nåja, jag ska äta nu åtminstonde. Det var dagens lösryckta tankar, min egen dagbok likt Nikkis, bara det att jag inte är i ständig kokspsykos och kämpar med heroinberoende.

Inga kommentarer: