måndag 10 maj 2010

Misslyckad packning, hemsk pop och ingeting gjort.

Länge sen jag bloggade känns det som, jag har blivit lite ålig på det. Men ja,titeln beskriver väl ungefär min dag. Låt mig berätta om den.

Jag gick upp vid tio, och åt en (för mig) traditionell frukost (två stekta ägg och en kopp kaffe), sen halsov jag en timme (fast halv blev nog hel, och jag drömde jättekonstiga drömmar som jag inte riktigt minns men som var väldigt konfunderande).

Därefter stressade jag för att hinna göra vid mig, förstörde en av mina linser, som var mina sista (så jag får beställa nya) och fick därför till min besvikelse åka till staden i glasögon. Åh vilken skam, för en utseendefixerad människa som mig. Jag är nämligen läskigt fixerad vid mitt yttre..

Men det klarade jag bra, så drog jag då ihop en träningsväska och drog in till staden för att gå på trumlektioner (som gick sådär, på grund av kaffeabstinens och dåligt humör), och sen åt jag lite på mcdonalds, fick det bli. Två tiokronors hamburgare får det bli, fettigt och rikt på kolhydrater, men det fick bli så idag!

Får hoppas att jag brände dem kalorierna lika snabbt som jag gluffsade i mig dem, och det tror jag absolut att det inte är någon fara med det. Dock inte omedelbart, eftersom jag (efter lite strosade på staden, man ska nämligen inte träna förrän en timme efter man ätit) upptäckte att jag glömt mina träningsbrallor. Bittert.

Så det fanns inget att göra än att vända och gå ifrån gymmet igen, åka hem och fylla på magsäcken lite, sen fick jag låna bilen till stan och kunde äntligen träna. Moralen hade minskat lite, men utan Macke (som är sjuk) så vilade jag mindre och det blev riktigt jobbigt, så rättså nöjd är jag väl i alla fall. Nu är jag sådär härligt trött, och fortfarande hungrig trots att jag åt både ett ägg när jag kom hem sen tonfiskmacka till kvällsmat. Får avvakta till nattamålet vid tio - elva tiden!

Det är hur som helst skönt som fan, och jag är mycket piggare nu, för första gången på hela dagen typ. Träning piggar upp på nåt mystiskt vis, när det väl slutar göra ont i kroppen, som det gör de första gångerna. Fast mina bröstmuskler värker lite, då där tidigare totalt muskler. Nästan bud på att träna imorgon med. Men jag måste hinna skriva på min uppsats med, annars är det skamligt!

Det var nog allt jag ville ventilera i mitt essä-blogginlägg. Nej förresten. , Den hemska popmusiken som avses är denhär "Unstoppable" med Bög-Ola, från melodifestivalen. Den spelades på radio och fastnade i mitt huvud under en längre tid idag. USCH!!

En låt av popigare karaktär, som jag faktiskt fastnat för är dock denna:



Vet inte varför, den påminner lite om I'm Yours, som var populär förra året.. Nej för två år sen, till och med. Hemskt vad tiden går, känns som det var förra sommaren. Hur som helst, tror det är nåt me den mysiga stämningen och ukulele (som jag är rätt säker på att används i båda). Det är nåt med ukulele alltså. Mysig och beroendeframkallande. Lätt dagens låt!

NU var jag klar med essä-inlägget. Orkade ni läsa allt?

2 kommentarer:

Annica sa...

Jag orkade läsa allt! Och det är livsfarligt att lyssna på radio (om man inte räknar med radio som spelar rockmusik som bandit eller rockklassiker) för då fastnar alltid en hemsk låt i huvudet...

ireeeejka sa...

Läste allt utom det sista ;) höhöhöh. Nävars.
Tog nog bara en timme att ta mig igenom allt idag, HAHA :D