torsdag 29 april 2010

Tvätt, inköpslistor och illegal sprithandel.

Det sammanfattar väl min dag, tror jag. Jag har nämligen lite ärenden att göra idag..Förövrigt har jag inte så mycket att berätta om dagen hittils och kommer därför att snacka om vad jag ska göra nu i eftermiddag.

Idag har jag hunnit gå upp, vid elva, efter att jag somnat om när morsan väckte mig såklart, och dricka kaffe. Och bankat skiten ur mina trummor! Det är nice! Jag vill repa. Undrar vart man kan få tag i en vettig replokal?

Sen har jag mest suttit vid datorn, druckit mer kaffe och tvättat som något fruntimmer. Hencelina strikes again? Så nu, efter att ha slängt igång en tvätt mörk tvätt (mörka kläder dominerar fortfarande min garderob, trots att jag slutat att klä mig helt i svart) så kan man åter se mitt golv.

Nej, okej, riktigt så illa var det inte.. Dock var det inte heller långt ifrån, golvet upptogs av en matta, massa tvätt och sen en liten yta av golvet som var synlig. Inte konstigt morsan tjatar så förbannat. Typiskt mig, snart tjugo och beter mig som 15-årig tonåring?

Men det känns så förbannat tråkigt att behöva växa upp, nu när man ska fylla tjugo. För det känns som att det är då man verkligen måste bli vuxen. Eller åtminstonde lite mer vuxen. Så genom att sova länge och ha en ständig röra på rummet, och såklart fortsätta att bete mig ganska omoget. Å andra sidan kommer man inte ifrån att jag mognat rätt mycket sen jag var femton. Naturligtvis, vem har inte det?

Jag känner mig ibland gammal, jämnfört med de 16-17 åringar jag ibland umgås med, eller kanske inte gammal. Men rätt mycket mognare. Det känns synd. Vill inte se ner på de som är ett par år yngre än mig, vill ju umgås med dem och flumma, supa och ha roligt. Vill inte bli någon övermogen, kultiverad universtitetssnobb, det är det jag kämpar emot.

Hur som helst så ballade mitt inlägg ur lite nu, i mina egna tankar och funderingar. Men vad som mer sker idag är att jag ska vara en snäll liten pojk och handla åt mina morföräldrar (så fort de faxat över inköpslistan) samt vara en busig pojk och göra illegala sprittansaktioner. Å andra sidan så legitimeras det lite genom att jag ska handla Famous Groose (whiskey) åt mina morföräldrar, så döljer mitt ursprunliga syfte (att handla sprit och berusa mig på valborg) bakom det.

Det är inte ofta man handla whiskey till sina morföräldrar genom sin langare, minsann, men eftersom jag ändå skulle fixa så sa jag att jag kunde fixa whiskey med, så slapp farsan ta sig in till stan och handla. Smidigare så! Riktigt så uttrycktes det inte, men de förstår väl att jag ska handla sprit och undrade helt enkelt om de behövde fixa eller ej, medan jag kort svarade med att "nä, jag fixar det".

Det är en fördel med att snart fylla tjugo, man behöver inte längre gå bakom ryggen med att man inhandlar och dricker sprit. Jag minns många helger med muffe som 16åring då vi smygsöp serbisk öl på skolan en bit bort och sen satt på mitt rum mitt i natten och hällde i oss. Sex liter serbisk öl i tvålitersflaskor, det blir man ganska nödig av, så vi sprang fram och tillbaka på toaletten och gjorde säkert ganska mycket oljud för oss. Så när morsan kommer in i rummet och frågar varför vi är uppe och vad det vi drack (i dessa tvåliters flaskor), svarar jag snabbt (lite på örat som man var):

"Det är saft!"

Dock så stank hela rummet öl. Ja goda tider, då man smygsöp, och hängde på den övergivna skolgården eller någon fest nånstans. Åh all smuggelsprit och häxblandingar man drack. Tripperna till Danmark för att köpa billig polsk vodka..Det saknar man lite, rushen av det förbjudna, som inte längre är så förbjudet. Men tekniskt sett är det fortfarande det, för av någon anledning har en troligtvis socialdemokratisk regering bestämt att man får dricka alkohol på krogen, men inte bära hem sprit från systemet.

För då räcker det minsann inte att vara myndig, nej då ska man vara tjugo. Jävla skitsystem. Men som tur är fyller man tjugo till hösten!

Hur som helst, nu blev det ett rätt långt inlägg om nästan ingeting, hoppas ni orkade läsa trots allt. Kände att jag fick skriva av mig lite, då jag inte skrivit på ett tag nu! Imorgon är det valborg och då är det feest! Sen är det maj och bara ett par veckor (?) tills Erika kommer ner till skåne. Då blir det fest vill jag lova!!

*Edit 14:08, Hinna träna ska jag med göra idag, nu blev det stressigt, får nog flytta något (typ handlingen?) till imorgon förmiddag. Vilket innebär att jag måste gå upp i tid. Blö *

2 kommentarer:

Erika sa...

Haha du får väl börja göra annat illegalt om du vill ha rush :D okej, driver..

hahahaha serbisk öl, låter skit!! och jag har minsann aldrig smygsupit i rummet, nopenope.

FEST.

Eriiiiiiika sa...

Det kallas kex...