söndag 11 april 2010

Grillkväll, Biljard och småfylla.

Titeln sammanfattar väl kvällen ganska väl. Kvällen började runt tjugo över sex, då jag och muffe kom till stan, mötte upp Freddy på rese, och slängde in grejerna i hans plast-pappas(?) risiga volvo, sen drog vi till tivoliparken och satte oss på scenen.

För på scenen fanns det redan en bänk uppdragen, från gårdagens fest med vad som antagligen var resedrägg (?), som man såg då man var i parken och spelade fotboll med Jouni, Macke och Mucki. Nice kväll. Detta var i fredags.

Hur som helst, åter till gårdagen. Sen dök Nils upp, och sen kom Macke och såsmåningom Jenny, Simone och Robert med, och sen kom Danny och efter ett sms kom Jouni också, och teamet var fulländat.

Därefter följde grillande, ett stort antal roliga kommentarer, som jag inte minns alla men de flesta handlade om grova korvar och liknande ämnen. Det var hur som helst mycket kul. Jag lekte pyroman och gjorde av med en halv flaska tändvätska, åt två korvar och drack tre öl. Dock hade jag ingen sprit hemma, så det var 3,5or som fick gälla, som jag köpt på konsum tidigare.

Men det gör ingeting, för jag tål egentligen inte öl, så starköl får mig att må väldigt dåligt dan efter, och man behöver inte supa för att ha roligt (men varför chansa?). Vi grillade, skrattade och jävlades (i synnerhet jag, som mobbade Jenny lite, samt även lite med Simone), och hade roligt. Det sparkades fotboll hej vildt, och kastades mat (inget ovanligt i vårt gäng, även om Bella inte var med igår, som brukar kladda en hel del, hahah), och jag blev puttad in i ett bord, så att jag slog knäet i bordet. Varpå jag fick ryck och sprang efter Jouni (fast inte så långt, han är för snabb, och orkade inte) och skrek att jag skulle döda honom. Fick lite black out, lite läskigt faktiskt. Blev oehört arg, för det gjorde sjukt ont.

Så jag blev lite mobbad för det, haha. Kallades även "danskjävel" ett par gånger, ett retsamt epitet som jag fått kvällen innan, varpå jag jagade Jouni och skrek att jag inte var nån danskjävel, mest för att det var kul. Så sen dess har jag blivit kallad det, haha.

Sen packade vi ihop, och splittrades något. Jag, muffe och Nils drog mot biljard, runt åtta, Jouni skulle till Mucki och Macke skulle lämna en X-box handkontroll hos Mucki, som han glömt i Fredags. Jenny behövde hämta sitt leg, så Freddy körde henne och Simone för att blondinen kunde komma in. ("Sära på leg(g)en så kommer du in!", hahaha). Men efter ett tag så var vi samlade igen, och vi stod och pratade lite med Rille, som man inte träffat på jättelänge. Och just det, vi mötte upp Kawai med.

Sen drog vi in till biljard, och hängde där. Drack lite grann (öl, jäger och en rom och cola), och krängde chips och chilinötter. Nachochips med ost och salsa. Sjukt gott! Nils beställde in, han måste spenderat runt fem hundra spänn igår, men han har ju jobb. Han kör ju "24/7" den killen. Nej men inte långt ifrån kanske? Så han tjänar en del pengar!

Han beställde förövrigt även ett par Gin och Tonic och blev ganska berusad. Jag och Macke shottade med en ganska full Elon och sen höll han och hans kompisar på att tafsa på honom och inbjöd till gaysex. En mindre lapdans fick man med. Galet! Macke såg på fotboll, och vi konstaterade att Mucki skulle slänga en kyrka till kina eftersom Barca vann med 2-0 igår. Ja, det är väl ungefär så det var igår.

Sen gick vi vidare, macke visade snabbt sitt nya rum i sitt nya crib, en mysig lägenhet i ett liten hus avskildt i en allé bak Biljard, såg mysigt ut. Och ultimat läge att dra med en tjej hem? Haha. Där hämta Nisse sin väska, vari han kom på att han hade cider i väskan.

"Jag har cider. Nån som vill ha cider? Jag ska ha cider!" (rotar i väskan)

Så vi korkade upp i en allé (eller gränd eller vad det ska kallas) bakom Biljard, kändes lagom alkis, och delade på tre cider (dock inte särskild broderligt. Man fick ta om man vill ha, så man passade på medan man höll i en flaska), och gick och åt på Burger King. På vägen dit blev det en hel del skratt och flum, och vi roade oss med att hålla i pakethållaren på Nisses cykel så att den stannade, men Nisse, något full som han var och som höll i cider eller i sin mobil fortsatte gå. Sjukt roligt!

Sen tog vi maten (men inte jag, jag blev pank igår. Nekades en shot i baren, upptäckte idag att jag har tre kronor kvar på kontot! Bra jobbat!) och stack hem till Mackes gamla lägenhet, som nu var helt tom, med undantag för ett par stolar, datorn och teven (samt skrivbord och tv-bänk då, naturligtvis) och två pallar. Där såg vi på en film, Kicking and Screaming, som är en ganska awesome film, och de krängde hamburgare. Men jag fick gratis pommes och lite dricka. Vi lyssnade även på flummig discomusik! Haha. Men muffe gick och lade sig i ett hörn (på golvet) i vardagsrummet (eller det var vardagsrummet då det var möblerat). Han var nog lite trött?

Vi övervägde att spendera natten där, hade varit ganska awesome och definitivt en minnesvärd natt. Men efter att filmen nästan var slut och klockan var runt tjugo över två bestämde vi oss för att vi inte hade lust att sova på det dammiga, hårda golvet (vi kom inte på några alternativ och det verkade inte finnas nåt att sova på), så jag väckte Muffe, och vi tog sista bussen hem.

Det var en väldigt trevlig kväll, ingen blev speciellt full, förutom Nisse som blev "alko-kåt" (ville bara ha mer att dricka) och kände att han behövde bränna pengar. Men det var jättekul och vi skrattade massor. Sjukt nice. (Det mesta var nice åtminstonde, men inget är perfekt..)

Hur som helst, idag vet jag inte vad som händer, borde göra som Morsan föreslog nyss, att gå ut en stund och sätta mig i solen. Kanske äta lite, för nu är jag hungrig igen. Som vanligt. Tur att jag har världens bästa ämnesomsättning? Och ta en kopp kaffe. Ja, definitivt lite kaffe.

Inga kommentarer: