lördag 3 april 2010

Jag lever, men stackars min lever?

Hej på er, jag tänkte skriva ett par rader om gårdagen som var jäkligt nice. Känner mig dock lite stressad, utan att egentligen behöva vara det, så detta inlägget kanske inte blir allt vad det kunnat vara. Ska försöka ta mig tiden att skriva ner allt.

Igår var jag hos Marcus, efter en kanska knapp middag, på ett kycklingben, pastan fick jag slänga, den var typ gammal och..hård. Ja. Hård. Pastan. Ingeting annat.

Så jag åkte in till Marcus och var där runt åtta och bara chillade hos honom, det var jag han och Jouni. Jouni spelade WoW, jag kollade igenom senaste nummret av Slitz och Marcus smsade typ.

Vi snackade om lite allt möäjligt (läs: tjejer, bröst osv), kollade igenom Slitz-kalendern Macke har på sin vägg för säkert tionde gången, samt skämtade om allt möjligt. Vi såg lite på How I Met Your Mother också, det är världens mest awesome serie, trots att vi sett alla avsnitt hur många gånger som helst.

Ja också kokade Macke kaffe och hällde i den sortens mängder socker som kan ge instant diabetes. Sen fick de mig att skratta så mycket att jag hällde ut halva koppen nästan, jag kunde inte sätta ner koppen för jag skratta så hårt och hela koppen skakade så jag spillde ut nästan halva, och de bara fortsatte mobba mig och jag bara fortsatte skratta, jag kunde inte sluta.

Därefter stack vi till Biljard, där vi tog en öl och satte oss först. Sen spelade vi biljard. Jag failade ganska stort, samt blev lite mobbad dels för att jag failade, men mest för att jag tog ganska lång tid på mig, varpå skämnt av denna sorten följde:

(Härmar mig då tydligen:) "Ööh var är jag?"
"Ja, det är biljardbordet där" (peka)
"Ja, det är den vita bollen där du ska träffa", och så vidare.

Detta gjorde såklart att jag inte kunde slå (eller vad heter det?), för att jag skrattade så mycket, vilket gjorde att det tog ännu längre tid, vilket ledde till mer mobbning. Så när jag väl försökte så gick det åt helvete. Men jag och Jouni var båda lite nybörjare och på nåt mirakalöst sätt vann jag, för att Jouni råkade sätta åttan. Så jag fick spela mot Marcus (vinnaren möter Macke, var det överenskommet), och förlorade, men faktiskt inte med så mycket, blev gradvis bättre, även om jag siktar illa ibland. Hur som helst tror jag att jag hade två bollar kvar när han vann så det var inte nån jätteförlust?

Däreter spelade Jouni en snabbmatch mot Macke, sen drack vi öl, spanade på människor (läs: tjejer), de spelade airhockey, och så flummade vi en hel del såklart. Kvällen bjöd på en hel del skratt. De blev yra, jag blev glad. Jag hade inte ätit sen frukost (med undantag för ett kycklingben, ganska magert sådant). De skyllde på att det var dålig luft därinne.. Så vi stack därifrån, pissade på Söderportsskolan (som numera är en tradition. Vill ju visa min uppskattning för min gamla skola!), samt åt kebab!

Vi hade även läsk-krig, låter konstigt, men det började med att Macke kastade läsk på Jouni, så träffade mig, så jag kastade tillbaka, så kastade han igen, så tömde jag min läsk och hottade (kastade på rikssvenska) och gjorde en "charge"-attack mot Macke, som kastade mer läsk. Jag avvärjde och började istället springa eftersom han jagade oss med läskburken i högsta hugg. Det var roligt, men jobbigt. Så mogna kan vi vara efter lite öl en fredagnatt!

Sen såg jag på när Macke spöade Jouni i fifa, två gånger, såg lite på TV och tog sista bussen hem vid tre. En jävligt lyckad och rolig kväll, måste jag säga. Så mycket har jag inte skrattat på länge!

Idag har jag mått förvånandsvärt dåligt, med tanke på att jag bara drack tre öl.Jag tål egentligen inte öl, har jag kommit fram till, och borde egentligen inte dricka öl. Synd bara att det är så gott och känns obligatoriskt exempelvis vid en kväll på biljard. Men min mage säger ifrån dan efter, det har kännts som jag varit bakfull hela dagen idag, trots att jag knappt drack igår.

Ikväll blir det en stadig vodkafylla istället, det ska bli härligt! Förfest hos Macke sen utgång till Banken och träffa Jenny och Simon och vilka de nu är som festar. Och förhoppningsvis fler människor man känner!

Lite jobbigt att man inte hunnit skriva nåt på tentan idag, har bara skrivit 25-30 % av den, och det är fem dagar kvar. Men jag får skylla mig själv jag vet, och det ska gå. Om jag så ska kämpa som ett djur ska det gå. En till två sidor om dagen får jag producera. Det går om man verkligen sitter en hel dag med det. Imorgon kommer dock falla bort lite också men som sagt, det går! Allt går! Om man anstränger sig!

Men strunt i det, nu ska jag göra vid mig, sen blir det fest!!

1 kommentar:

Eireeeika sa...

GÖRA DIG VID HAHAHAH.

Okej det var tusen roliga grejer jag tänkte kommentera men jag kommer inte ihåg dem. Damn.

LÅTER KUL IAF! (hård. HEHE. inte pastan. nej).