torsdag 8 april 2010

Tetnaångest och fyllesamtal

Hej på er, det var länge sen jag skrev blogg nu. Så det kan bli en mindre essä av tankar och händelser som följer.. Har ju inte skrivit sedan i söndags, tror jag, för sedan dess har jag arbetat på min tenta.

Jag jobbade på tentan på fredag i förra veckan, sen gick vi ut på biljard och hela lördagen gick bort. Nej den dog inte alltså. Men min mage dog lite grann. Jag var inte bakfull, min mage tål bara inte öl. Okej, lite trött var man, men jag drack bara 3 öl, löjligt om man blir bakfull på det ju. Men som sagt, jag tål nog inte öl. Mer än en öl för att det är gott. Max två... Sen mår jag kasst för min mage gör revolt och det blir allmänt segt.

I Söndags kväll runt elva bröt jag ihop lite, jag skulle jobba på tentan, men körde fast, kände att jag tappade greppet om vad jag höll på med, hade för mycket lösa trådar och gav upp lite - gjorde lite annat, fördriv tiden sen var klockan plötsligt åtta, och det var mat. Jag åt, sen skyndade jag mig att börja skriva, men körde fast nästan direkt. Halv tolv gick jag ner och satte mig och åt ett mål till, jag äter ganska lite men ganska ofta. Och nattamat är gott!

Jag var stressad så jag skakade, panikångest så jag trodde att jag skulle dö - tankarna virvlade runt i huvudet, skulle jag ge upp? Strunta i det helt? Det skulle aldrig gå, jag skulle få IG. Vad händer då?

Morsan märkte att nåt var fel och vi började snacka, efter ett tag lugnade jag ner mig. Morsor kan vara bra att ha ibland, fast oftast är hon jobbig, haha. Men hon lyckades lugna mig, jag gick och lade mig, nya tag dan efter. Som var en röd (röv) dag. Jag som hade tänkt låna boken som jag skulle analysera till på Onsdag. Men jag var ännu inte klar med första uppgiften, så den skrev jag klart på måndagen.

Alltså, jag hade två examinationsuppgifter: En bestod av valfritt ämne, som jag skrev klart på Måndag, hela sex sidor blev det, trots att instruktionen sa 4 -5 per uppgift. Hoppas bara jag får godkänt, så mycket lösa bitar jag försökte frenetiskt att få ihop, flummade utan referenser sista biten. Sen skulle jag läsa en underbar biografisk bok och analysera den på 4-5 sidor.

Så på tisdagen, dagen innan deadline, bättre sent än aldrig, åkte jag till Lund för att låna min bok. Jag gick upp galet tidigt (vid sju?) och åkte till Lund och lånade denna, och började läsa på bussen hem. Trött redan runt lunch, lade mig och slölöste, sov lite grann. Beredde mig på en lång natt. Läste lite till, men skrev inte ett ord på hela dagen. Kom inte ens igenom hela, men större delen av det och det fick duga, sen började jag skriva lite. Åt lite mat sen knallade jag ner till kiosken och köpte proviant: Energidryck, chocklad och cola och så... Så gick jag hemåt, och fortsatte skriva. Det gick långsamt framåt,men framåt gick det från klockan tio på kvällen.

Så den natten satt och och sörplade kaffe och skrev tenta till klockan fyra på natten, helt hög på socker och koffein. Sen sov jag fem timmar, och gick ganska motvilligt upp och åt snabbfrukost och bryggde en hel kanna kaffe, och snackade med mina tentastressade kurskamrater. Inte en enda av oss började i tid, och en av kursarna hade börjat i tisdags med första uppgiften - alltså skrev hon åtta sidor på två dar. Imponerande, jag hade fått panikångest och dött alltså. Men tycker lite synd om henne, hon sov ingeting alls den natten (jag sov åtminstonde fem timmar!).

Så kan det gå, men jag lyckades ffädigställa tentan med en halvtimme till godo, score, sen en dusch (att panikstressa gör en svettig och jag kände mig sjukt skabbig), sen satte jag mig i solen och njöt av livet. Allt kändes bra, solen sken och tentan var klar. Jag blev hög på min blotta existens, allt kändes härligt. Satte mig och såg på teve, nekade fest - för första gången på jag vet inte hur länge.

Jag orkade inte, jag hade inte fixat mig (som en kvinna måste jag erkänna att det var mycket för att jag inte fixat håret, och inga kläder att ha på mig?) och har man inte sovit ordentligt på natten kan man få dispans. Så den kvällen tog jag bara det lugnt, såg på teve, så fick jag ett jävligt roligt och lite gulligt fyllesamtal mitt i natten (okej, klockan var bara tolv, men trött som jag var hade jag redan gått och lagt mig och höll på att somna.)!

Det var mina fyllon som saknade mig, "Vi saknar daajj faktishkt på festen, vi lavv joo! Du ÄR festen! Faktishkt, jag menar det. Du är min bäschta vän!", och sjöng lite på Sexy Bitch (haha), ni vet den delen:

"[S]he's nothing like a boy* you've ever seen before!
Nothing you can compare to your neighborhood whore
I'm tryinna find the words to describe this boy* without being disrespectful!"


*Notera att girl byts mot boy och S:et faller bort.


Hahaha. Lustigt nog är det inte första gången nån sjöng den om/för mig. Men det går vi inte in på..


Idag gick jag upp klockan tolv, jag sov lite för länge men det var skönt! Jag ville aldrig gå upp, så sjukt skönt att sova! Sen fick jag ett samtal,jag skulle på "intervju" (som inte var intervju, mer möte) idag, och det kändes bra. Verkar som jag har ett extraknäck jobb nu, men säger inte för mycket. Därefter åt jag på McDonalds, drack en gratiskaffe och mötte upp med Muffe, som var i stan. Vi hängde på donken ett slag, sen skulle han göra teoriprov. Jag satt mest och fulade mig, och sa roliga kommentarer, försökte psyka honom lite ("är du sääker?"), och stirrade på honom lite för nära, så att han blev lite rädd.

Exempelvis så tycker jag att denna skylt var "varning för randiga k*kar" (inga såndana ord i min blogg, åhnej. Men jag tror ni förstår!). Man kan ha rätt roligt, även när man har tråkigt. Ibland är det de roligaste "moments" som uppstår genom tristess.

Sen tog jag bilen till Rusta och köpte mig en plattång, muffe hade rätt det fann faktiskt plattångar för hundra spänn. Rusta är förövrigt en rätt awesome affär, där finns allt. Köksgrejer, mattor, möbler, godis till och med ett par gitarrer såg jag där. Verkligen allt och billigt är där med. Dock är den sjukt liten, perfekt att ta med i handväskan stod det på paketet. HAHAH.

Tycker det är dåligt att det är så könsuppdelat, vill inte ha nån rosa jävla Babyliss-skit och det finns faktiskt många killar som använder plattång nu för tiden. Som tur är så är min lilla plattång svart. Och den funkar utmärkt, jag blir glad.

Nu måste jag äta nånting, sen ska jag in till stan igen, trots att jag varit där hela dagen (okej, hela min dag, som börjar lite senare), och träffa Macke och Jouni. Känns som jag knappt hunnit vara hemma innan jag ska vara iväg igen. Men har varit hemma i snart en och en halv timme!

Dagens /nattens låt (vet inte hur många gånger jag spelat den det senaste dygnet, sjukt underbar låt!):


Maskinen - Kärlek Vid Första Ögonkastet

Inga kommentarer: