söndag 4 april 2010

Galet när man spelar "ölspelet" ibland...

Hej och hallå! Idag känner jag att jag inte borde må så här bra. Men first things first, jag ska berätta varför och allt kul som skedde igår (okej, inte allt, tänker inte skriva nån novell!).

Det var minsann lite galet igår! Men sjukt roligt! Klockan kvart över sju var jag i stan, och hade inhandlat en styck Big Mac (för jag orkade inte laga nånting hemma, morsan och farsan hade åkt iväg, på nån påsk"fest"), samt en monster och en cola. Så i ena handen hade jag colan och min Big Mac i en påse, och i andra hade jag påsen med "blannevann", så ringer det.. Såklart. Det var Jocke som sett mig utanför Rese, så vi hade följe till Marcus.

Där var en styck Jouni och Macke, som blev helt aggresiva då de hade Fifa-turnering, samt Mackes syrra som tydligen tyckte det var intressant att läsa Slitz (lite "what the fuck-moment" på det!). Jag åt upp min burgare och strips, och de spelade klart. Jag hade inte ätit på hela dagen så det var sjukt gott!!

Sen flytta vi till vardagsrummet, där vi satte oss och såg på dansk tv och åt påskgodis som hans syrra bjöd på,mums! Vi såg nåt konstigt danskt underhållningsprogram där en tjej skulle hitta godisägg med munnen, med förbundna ögon, men där fanns även snus, som hon lyckades hitta ett par gånger. Fy fan vad äckligt! Och språket lät såhär: "Höeeeahuaueeh haue pöölse tuboorg braenugn!" (Fördommar? NEJDÅ!).

Macke konkade in datorn, då han kom på att han inte hade nån musik, hans Ipod var borta och min var hemma och tömd (pga att allt fick ryck och jag fick återställa den. Igen. Jävla skiiit!), och till sist fick han igång musiken och satte igång Riverside (muthafucka!), ganska lagom till att Danny och hans polare Niklas dök upp! Vi började att korka upp, och macke hämtade en kortlek, så började vi spela "Ölspelet", som även kallas "pyramiden" eller inom vissa kretsar "bussdriver".

Det var galet, alla gav sina klunkar till mig, så jag fick trettio klunkar. Så efter att ha tömt två glas grogg på två minuter, så fortsatte de att ge mig ytterligare sexton klunkar (klunk,klunk, tre glas grogg på under en kvart! Det är bra det! Alkoholförgiftning på gång?)

Därefter dök Mucki och Simon upp, och gänget var komplett. Vi var sju killar och en del alkohol, och vi kan säga att vår våldsamma natur (som män påstås ha) och alkohol gör att det kan bli lite galet. Men nej förresten, jag kommer till det sen..

Vi körde en runda till på ölspelet, och än en gång så deltog alla i nån sorts konspirisk "team up" mot mig. Jag fick därpå fem-tio klunkar på första raden, samt sexton klunkar till, och ytterligare sexton om jag inte minns fel. Men då blev jag arg och kastade in korten (efter att ha druckit ett par klunkar) och skrek åt dem att ge det till någon annan. Det började nämligen bli allt mer högljudt under tiden vi spelade. Naturligtvis!

Min mage började ta emot, man blir ottroligt mätt av en Big Mac och en massa klunkar. Jag ville inte spy, så jag intog en ganska passiv roll ett tag, bakåtlutad, halvliggandes nästan, smsande på mobilen. Så efter ett tag så gav det sig och jag mådde bättre.

Så därefter körde vi ännu en fyllelek, vi satte igång Markoolios Milennium Två, och drack varje gång de sa Milennium. Oj vad det blev mycket klunkar. Från början var alla med, men till slut var bara jag och Macke med typ. Galet.

Efter allt klunkande orkade jag inte all min dryck, och tur är väl det, delvis därför jag mår så förvånandsvärt bra idag, så jag bjöd bort typ halva. Eller nej. Mucki betalade tjugo spänn mer grogg, och köpte två stycken. Ka-ching! Han fick även en tredje, jag orkade inte sista "slatten".

Så det var ungefär här det började bli lite galet, lite skrikigt och ganska våldsamt. Danny har som nöje att slå Jouni, och vi alla skrattade. Macke slog Jouni och Jouni slog tillbaka, och då blev han lite sur, tror han träffade honom i ansiktet (bitch-slap style!). Jag blev uppflyft av Mucki och omkringslängd rakt in i en soffa, aj! Danny och Jocke (?) gjorde en böghög över Jouni i soffan, varpå jag slänger mig på dem, sen hittar jag inte min mobil. Sen dök den upp. Jag lovar det var nog som snodde dem sen lade fram den på bordet. Jag bärsärkade mot Jouni, och fick min arm sönderslagen! Haha! Fick in ett klockrent slag på nerven på honom!

Vad hände mer? Danny blev jättefull och han och Macke lade sig på golvet och skrattade ett tag mot slutet. (Åt vad minns jag inte!)

Vi skulle spela ännu en runda av ölspelet, men upptäckte att korten var indränkta i vodka. Nån hade väl lyckats spilla sin grogg över dem,då de bara låg slängda i en hög mitt på bordet. Så gick ett kort i sönder och Macke blev lite lack för det var inte hans kortlek. Kanske var det så att det var för att de var dygnsura som det gick sönder? Inte för att nån dragit isönder det. Haha.

Hur som helst, mycket kul, mycket galet, sen stack vi ut till Banken. Flummade på stan, fylleringde men failade och råkade klicka istället för att sätta igång högtalare, och fylleringde igen (men hörde ingeting för folk hoppade på mig och typ skrek). Mycket skrik och stök, lite småbråkande. Sen stack vi till Hessle, och folk shottade (jag beställde inget) och Macke och Danny tog vars en öl (tveksamt om han behövde den?). Jag och Jouni småbråkade lite, det blev mycket småbråkande den kvällen. Det är kärlek.

Ni förstår att vi har ett annorlunda sätt att uttrycka det bara, men vi menar inget med det, alla förelämpningar om varandras mammor och slag. Det är bara på skoj. Men vi fick sluta, för att vi ville inte bli utkastade. Vakterna brukar inte se så lättsamt på bråk som vi!

Sen drog vi ut till Banken, klockan fem i tolv var vi där, tillsammans med ett fåtal andra. För det var förvånandsvärt lite människor ute, men de trillade in mot halv ett-tiden. Så det blev ganska fullt ändå. Jag var törstig och sugen på något gott, så jag föll för trycket och köpte en päroncider jag med. En kall god, men väldigt sötsliskig cider. Vi satte oss ner vid ett bord, skålade, skrälade och småskrek (det var högljutt). Jag förhöll mig rättså passiv, eftersom det blev fotbollssnack, jag tar inte ställning till vilka lag som är "köpelag" och vilket ishockeylag man ska hålla på. Men skålade gjorde vi, och blev än en gång utmanad att klunka. Det var kvällens sista drink. Därefter beställde jag nog fyra glas vatten.

Jag inbillade mig faktiskt att jag inte beställt något mer än vatten ute, men jag drack faktiskt en cider. Men cider är inte så starkt. Sen drack jag bara vatten. Vilket var bra, det bidrog till mitt välmående idag och under kvällen tror jag.

Hur som helst så snodde folk min mobil och skickade saker som "jag vill knulla", som tur var bara till Muffe. Sen skickade de nåt till Sigrid, som jag smsat lite tidigare, men inget dumt. Men jag blev sjukt irriterad på dem! Sen skulle de tydligen iväg och äta, och fick senare veta att de stuckit hem. Svikare! Men Danny mådde tydligen inte så bra.

Så eftersom jag inte följde med dem (var inte hungrig och inte sugen på att se på när de åt, och dessutom hade betalt 100 spänn inträde och tyckte att jag hellre var kvar på Banken då),så gick jag runt ett tag och letade efter folk, och hittade såsmåningom Jocke och senare även Simone och Masse och Dennis, som man kunde hälsa på och snacka lite med. När klockan närmade sig två hittade även Jenny och Simon till Banken, efter en sväng till Grand och sedan varit utanför men tydligen inte stod i kö. Jenny ringde och sa att de var utanför och undrade ifall de tog kort vid entrén ("va, nej tror jag inte.. Öh, tar de kort?"). Men de hittade dit såsmåningom, de skulle väl ta ut pengar då.

Vid det laget var jag dock full och trött och satte mig i ett bås, efter att ha hoppat runt lite, men att dansa framkallar som bekant känslan av "vad fan håller jag på med?!". Sen vid tjugo i tre tog jag bussen hem, och kokade en gryta pasta! Gott! Jag drack även en liter vatten, vilket också bidrog till mitt välmående idag.

Sammanfattningsvis en ganska lyckad kväll, även om förfesten var roligast och rätt jävla galen! Det skall påpekas att jag är emot våld. Det kanske inte märktes igår, men det är skillnad. Det var på skoj, med kompisar.


Dagens låt:

The Fray- How To Save A Life. (sjukt fin, och känner för nåt lungt idag.)




Anledningen till att jag valde att posta scenen ur "My Lunch"-avsnittet ur Scrubs är för att det är en så sjukt sorglig scen, perfekt ihopklippt med låten. Böl. Den som kan se den utan att beröras har ett stenhjärta. Bara låten finns i länken.


Nu måste jag skriva tenta. Tur att man mår ganska bra idag i alla fall, kanske man får nåt gjort? Gick upp elva med! Lagom!

2 kommentarer:

Blondie sa...

INGEN NOVELLL????!!!

Unknown sa...

Men det skedde så mycket episka saker som jag ville dela med mig, lugna dig Blondie =)