måndag 26 april 2010

Friska(re) tag?

Hej på er, idag blir det ingen essä till inlägg, bara ett kort, snabbt inlägg.


Idag ska jag börja leva lite nyttigare. Missförstå mig inte nu, jag kommer fortfarande njuta av god och nyttig mat, och kommer nog inte förändra min pasta-baserade diet. Jag kommer nog inte heller att minska ned på festandet, det är inte ett alternativ, helt enkelt.

Dock ska jag försöka att som idag, gå upp lite tidigare. Idag var jag nämligen uppe vid nio. Okej, jag ljög, men jag borde gå upp senast nio varje dag (Kanske med undantag för bakis-söndagar och lite sovmorgon på Lördagar). Jag gick upp halv tio. Så nu var jag helt ärlig, det känns bra. Haha.

Hur som helst, jag ska gå upp tidigare, och jag ska även börja röra på mig. Ja, ni läste rätt. Jag ska börja på gym, med min träningsgalne vän Macke som förhoppningsvis ser till att jag inte lägger av, utan håller mig pepp! Dessutom ska jag försöka bolla både universitetsstudier och lite arbete. Många lyckas med det, jag borde också klara av det, trots att jag är något slö - något som märktes igår på fotbollsplanen.

Jag var nämligen och spelade fotboll med ett stort gäng människor igår eftermiddag, men jag spelade inte så mycket. Fotboll intresserar inte mig så värst, jag är den sortens människa som ointresserat kan blänga på bollen medans den rullar förbi och folk skriker åt en. Jag gjorde en mindre insats, och en ganska usel sådan i första matchen, sen satte jag mig i gräset, pratade lite med Kawai som kom lite senare, och umgicks med Macke (som lyckades skada knäet) och Emelie och Emma som satt en bit bort och kollade på. Sen förflyttade vi oss till parken och grillade, eller ja.Macke grillade. Och Niklas. Sen bjöd Macke på de som ville ha, men jag avstod. Det var hur som helst en ganska trevlig dag igår, trots min totala oförmåga att spela fotboll.


Hur som helst, ingen radikal förändring, men att röra sig lite och faktiskt sova om nätterna (och då menar jag inte klockan tre, som jag brukar somna) borde få mig att må bättre. Någon stor förändring är jag inte beredd att ta, jag trivs trots allt med mitt slappa liv. Nu måste jag göra vid mig lite, då jag sitter i "mjukis" (prassel)-byxor och sleten band t-shirt (Guns'n'Roses!!), med ofixat hår och glasögon för tillfället, vilket känns mindre motiverat att åka in till stan så här. Så jag ska klä mig och fixa håret sen har jag trumlektion vid två och i eftermiddag (nån gång?) skall det som sagt tränas.

Packat någon träningsväska har jag förresten inte heller gjort, bra att jag är så oerhört strukturerad och välplanerad! Måste rusa!!

1 kommentar:

Erika sa...

Låter helnajs! Förväntar mig en biffig hence ;)