torsdag 15 april 2010

Sjukdom, festplaner och True Blood

Hej på er, jag har inte bloggat på ett antal dagar nu, kom jag på.

Anledningen har varit upptagen, jag har skaffat mig ett extraknäck jobb, samt att jag haft stora planer inför morgondagen. Men så blir jag sjuk.

Jag har nämligen planerat en grillfest imorgon i parken, det började med att jag skickade inbjudningar via Facebook, en händelse som jag kallade "Parkfest,någon som är på?", och som jag bjöd hela min vännerslista till. Därpå var evenmanget ett öppet evenemang, så att alla kan bjuda in till det, vilket gjort att antalet bjudna och bekräftade bara ökat.

I nuläget har festen 127 anmälda gäster, samt 232 kansken. Helt galet! Kommer inte känna hälften, men det kan bli fett. Jag kommer dock att hänga med de jag känner, och det kommer bli ganska uppdelat. Det enda som är lite dåligt är att jag inte lyckats fixa fram något att spela musik med, någon gammal stereo eller boombox. Men det löser sig?

En annan sak som bekymrar mig är att jag fortarande är sjuk, det har gått snart två dagar, och jag har fortfarande ont i halsen och känner mig krasslig. Det finns inte en chans att jag sviker mina planer imorgon, frisk eller ej. En av mina bästa fyllor var trots allt med en infektion i kroppen, på Tivolirock 2008.

Jag hade varit sjuk i nästan en vecka, och trots att jag kände mig piggare var jag fortarande inte helt frisk. Men jag hade betalat 300 kronor för biljetten och peppat länge inför Trocken, så inte fan skulle jag ligga hemma och var sjuk. Vi började visserligen tidigt, någon gång innan lunch, och drack tills det blev mörkt, och antagligen rättså stora mängder, även om jag inte minns vilka mängder jag drog i mig den dagen. Men jag tror den främsta anledningen till att jag blev så full som jag var (i jämförelse med de övriga i gänget som höll sig ganska kontrollerade), var just för att jag var sjuk. Jag var verkligen helt off, men jag hade sjukt roligt! För jag minns trots allt hela dagen!

Dock var jag sjuk i en vecka efter det, om inte två. Men det var värt det! Även fast jag drar mig för att festa när jag är sjuk, jag har inte tid och lust att vara sjuk en vecka.

Men jag har lovat och jag ska hålla mitt ord, imorgon blir det fest! Tills dess ska jag bara vara hemma, se på True Blood, som är en sjukt bra och ganska sexig serie, och dricka te och kränga i mig vitaminer och hoppas på att bli frisk(are)!

Det får räcka som dagens inlägg, då jag inte har så mycket mer jag vill tillägga, dagens låt kan få vara denna låt, som för övrigt är introlåten till True Blood och en jävligt bra låt:


Jace Everett- Bad Things

Inga kommentarer: