måndag 1 november 2010

Scream till there's silence.

Hej på er, jag tar en paus i mitt studernade för att berätta om min helg. Jag har faktiskt pluggat en del idag, åtminstone enligt min räkning. Allt är ju relativt, men jag tycker jag har studerat ganska flitigt med att läsa och stryka under i min litteratur för att plugga inför min första salstenta. Usch vad nervöst!

Fredagen var ganska seg, men trots allt ganska mysig. Jag bäddade ner mig under mitt täcke, med en påse chips och såg på Starsky 'n' Hutch och The Hot Chick för att få mig på bättre humör.

Dagen därpå gick åt för att studera lite och undvika studierna lite. Men bara lite. Jag sätter för mycket fokus på hur illa jag tycker om att plugga och att jag försöker undvika dem, att det tycks som om jag inte gör nånting alls. Så ligger det inte till!

Därefter körde jag och hämtade Niklas och körde låångt ut i Östra Göinges skogar till Sibbhult för att gå på Nattas 18-års fest. Jag hittade lyckligtvis med hjälp av GPS:en, vilket var tur för det var inte rakt fram som Natta påstod - och fortsatte att påstå gång på gång under kvällen, trots att det var felaktigt!

Anyway så hade jag rätt kul trots att jag var nykter. Det var lite jobbigt, det måste jag erkänna. Natta och Niklas pratade om öl och annan dryck så att jag höll på att bli galen, men sänkte 3 powerking och 2 lättöl under kvällen istället. Samt två koppar kaffe till tårtan som bjöds på! Mums! Trots mitt nyktra tillstånd skrek jag mig hes och dunkade i bordet, vilket var kul. "Skägg" blev kvällens ord och vi fick rätt många att hänga på, men jag tror folk tröttnade mot slutet då jag och Niklas upprepade skägg så sjukt många gånger, åt allt och alla. Jag tror jag blev "full" (hyper) på koffein istället, alltså!

Bland annat så hälsade vi på folk och introducerade oss som skägg, skrek skägg rent spontant, bytte ut låttexter mot ordet "skägg" samt böjde ordet till både adjektiv, till exempel "att skägga" eller "skäggigt". För er som inte sett Kungarna Av Tylösand så kan ni se detta klipp för att förstå kulten bakom detta ord!

Jag hade lite tråkigt ibland, också, men då utbrast jag skägg och dunkade lite i bordet och kastade chips för att underhålla mig, så hade jag genast mycket roligare! Det blev lite bråk, men annars tyckte jag det va bra stämning på festen! Men vid ett var jag rätt trött och lite uttråkad på att vara nykter så vi stack hem!

Igår hade jag fruktansvärt ont i halsen, eftersom jag varit småsjuk tidigare och sen skrek halsen av mig på festen, så det gjorde as ont. Skägg asså. Så dagen spenderades med att ta det lugnt och se på 7 Ages of Rock - en BBC dokumentär som kartlägger rockhistorien. Rekommenderas till alla rock-fantaster! I synnerhet avsnitt tre, som handlar om punken och det fjärde som handlar om metal (från Black Sabbath till Mötley Crüe)!

Ja, så att så spännande har min helg varit. Inga fylle-eskapader eller galna händelser precis. Inga spyor, som förra helgen. Men alla gör vi misstag och jag försöker att lära mig av dem... Blir man klokare av misstag borde jag vara värsta Einstein eller något. Synd bara att jag inte lär mig alltid. Men en vit helg gjorde nog gott!

Nästa helg har Macke 20-års (för)fest, så det vet jag inte ifall vi kan tala om vit helg. Dock så funderar jag på att dricka cider - som jag annars avskyr. Men starkcider funkar, 7.0 ska det vara! Xider är som läsk och ger en bara ont i magen! Men jag ska inte dricka speciellt mycket, mest så kallat "social-dricka" tre cider, är tanken! Hur bra det går får ni veta i helgen!

Är dock skeptisk, eftersom det är tal om att dra till Bånken. Jag gillar inte det stället, faktum är att jag börjat avsky det. Så jag vet inte fall jag hänger med ut... Kanske blir det en rätt lugn helg nästa helg med? Men ni känner ju mig...


Och en sak till. Om 18 dagar ska jag se Avenged Sevenfold! YEAH!

Inga kommentarer: