torsdag 11 november 2010

I want it all, and I want it now.

Hej på er! Jag har inte mycket att skriva idag, så jag tänkte fylla ut med en liten önskelista.. Normalt sett har jag jättesvårt att komma på vad jag vill ha i present, till exempel i födelsedagspresent. Men nu har jag kommit fram till att det är jättemycket jag vill ha, som jag kan önska mig till julen.


- Boken Om Okej: 80-talets Största Pop-Tidning. Som 90-talist har jag inte fått uppleva Okej som det var under 80-talet, av rent naturliga skäl, jag var inte ens född då. Intresset för Okej växte fram i våras då jag skrev en uppsats om moralpaniken om hårdrock i svenska tidningar, där jag bland annat läste typ en eller två gamla Okej-tidningar (tyvärr hann jag inte läsa mer än så och innehållet visade sig inte vara så aktuellt för uppsatsen.) om typ KISS och WASP. Tyvärr behandlades ju inte bara hårdrocken utan även pop, men jag tror det kan va intressant läsning!


-Tattoos & Tequila. Vince Neils omtalade självbiografi, behövs mer sägas? Den har ju tydligen skapat viss kontrovers eftersom han är lite taskig mot Sharon Osbourne och övriga medlemmarna i Crüe i den. Ett måste, helt klart!

-My Appetite For Destruction. Guns'n'Roses-trummisen Steven Adlers självbiografi. Adler fick kicken från G'n'R samma år som jag föddes, 1990 - då de höll på att spela in Use Your Illusions I, på grund av eskalerande drogproblem (eller egentligen var han inte värst, men metadonet gjorde honom dålig?).Han hade varit med och spelat in demon till plattan (och första spåret till UYI II, nämligen Civil War) anger han till Sweden Rock Magazine , men sen kom Matt Sorum och snodde hans trumpartier.

"Lyssna på  >>Civil War<<. Det var den sista låten jag spelade in med dem. Låten direkt efter och hela skivan efter det låter som ett annat band." (Adler till Sweden Rock #74, September 2010, s.63).
Kan inte säga att jag håller med riktigt, tror det var bitterheten som talade? Dock kanske UYI II är något sämre och framför allt markerar början till undergången till rockbandet Guns'n'Roses (som föll samman under 90-talet och blev det som numera är Axl Pose med kompband?). Men en historia om sex, droger och rock'n'roll som slutar i katastrof. Verkar som kanonbra läsning!


-Tommyland. Orkar inte skriva mer än: Tommy Lee's självbiografi. Behövs nog inte säga mer. Ett måste!

-Stå Aldrig Still. Thåströms kanske mindre kända självbiografi. När ska jag ha tid att vältra mig i alla dessa underbara biografier? Nåja, den vill jag med ha.

-Jetlag The Movie. En dokumentär (rockumentär?) om Backyard Babies! Mhmm, ja tack!

-Sid And Nancy. En film om Sid Vicious och Nancy Spungens självdestruktiva relation från -86. Har sett den ett par gånger, men det är en sån film jag vill ha i min ägo.


Ja, det är väl främst dessa jag vill ha, men jag vet inte när jag ska ha tid att läsa, jag vill ta ledigt från allt och bara läsa. Även om jag är "ledig" rätt ofta så har jag redan massvis att läsa. För mycket, jag känner mig överbelastad. Det är ingen semester precis, även om det kan verka rätt soft. Ingen "Holiday from my vaccation" (Imperial State Electric-citat) precis!

Jag vill även läsa Bruce Dickinson (Dickinson från Iron Maiden) och I Am Ozzy. Keith Richards Livet hade med varit kul att läsa. Vill bara stänga in mig nånstans och läsa biografier och slippa allt skit alltså. Nåja. Man kan inte få allt på en gång, får väl sprida ut det under en längre tid. Nu måste jag plugga röven av mig. "Rock on." (Notera trött ironi).

2 kommentarer:

Natta sa...

jag tänkte först köpa I Am Ozzy till dig i present, men just då hade jag inte pengar :c

Unknown sa...

Haha kej, men The Game är jättebra så det va en bra present =)