söndag 7 november 2010

Hey stoopid!

Hej på er! Tänkte att jag skulle berätta hur min helg har varit, istället för att vara ansvarsfull och gå och lägg mig! (Bah.)

Fredagen var till en början ett helvete, på grund av tentaskrivande. Vi hittade dessutom inte dit, tog oss tjugo minuter att gå från SOL (Språk Och Litteratur-center, där vi MKV:are och övriga humanister brukar hålla till) till LTH (Lunds Tekniska Högskola), eftersom vi gick vilse... Blev duktigt stressad och irriterad och utbrast "Va glor du på vi är humanister, vi hör inte hemma här!" Jag vet förvisso inte ifall han hörde mig, jag kollade inte bak därefter...

Vi hittade dit till slut och kom inklampandes fem minuter för sent - tror jag. Förutsatt att den akademiska kvarten gällde, vilket den borde ha gjort! Men vi var inte sist, för vi var inte de enda som inte hittade dit. Värdelöst att vi skulle sitta i en sal på LTH asså. Vi hörde inte hemma där.

Om ni undrar hur tentan gick så har jag tidigare gett svar som "mja, mjo, vågar inte hoppas" för det kändes oproportionerligt mot vad vi behandlat mest på föreläsningarna och jag såg att många gick ganska snabbt så jag antar att det inte gick så bra för dem heller. Satt i två timmar, trots allt, skrev lite på ett kladd-blad för att åtminstone få lite struktur på det jag kunde svara på (två av tre frågor, trots allt så hoppas på godkänt även om jag inte besvarade den ena underfrågan).

Därefter blev mitt kort nekat på Subway och jag gick därifrån hungrig, besviken och irriterad för att upptäcka att det inte gick att ta ut pengar heller! Värdelöst! Och när jag väl kom till stan, efter att ha varit hemma för att äta, dricka kaffe och läsa lite i senaste Sweden Rock Magazine och lyssna på Hardcore Superstars singel Moonshine som skickades med till prenumeranter (awesome!).. Oj vad långt det blev, men när jag väl kom till stan så hade banken stängt!

Fick använda mitt Mastercard för att handla på systemet - köpte en Jack Daniels till Macke och öl till mig själv och Muffe... Dumt val, jag tål egentligen inte öl så bra. Jag tycks kunna dricka mer av det utan att må dåligt för förra helgen var jag på biljard och kunde dricka ett par (4-6?) öl utan att känna av det så värst mycket dagen efter.

På kvällen var det 20-årsfest för Macke och tre rätters middag! Fint! Förrätt med lax,rostat bröd, gravsås och kaninmat, sedan kyckling och klyftpotatis följt av Dajm-tårta! Till maten bjöds det på öl så det slank ner en halvliter innan jag ens börjat på dem fyra Kung-öl jag hade med mig. Fick även ett glas whiskey av Jouni som inte ville ha. Smakade lite på vinet med, nåt vitt vin i en grön förpackning - förvånansvärt drickbart! Men förutom mina kanske 5 centiliter tror jag fan Mucki drack upp hela!

Sen blev det någon lek med massa regler och där "vattenfall" (dvs man måste fortsätta klunka tills den till vänster om en slutar!) kom upp många gånger, farligt! Framförallt blev man sjukt mätt, för öl är väldigt mättande. Så efter all alkoholkonsumtion kom första tjafset - Mucki hade tagit Mackes grogg. Efter ett tag traskade vi in mot stan och skulle till Bånken, alla var överens tills Jouni helt plötsligt inte ville dit trots att han insisterat på det innan tydligen. Så det blev väldigt dåligt stämnig ett tag.

Sen gick vi till Biljards, alla återförenades och vi hade kul, vi satt på biljardborden och drack och kollade på tjejer - tills vi blev tillsagda att inte sitta där... Macke lyckades att krossa ölen jag beställt genom att smälla botten av sin öl på min halsen av min ölflaska så att den sprack och det rann öl längs bordet medan vi skyndade därifrån mot biljardborden (där vi inte fick sitta sen). Sen bjöd macke mig, eller han utmanade mig att ta en shot som heter Brännmanet som består av Tequila och Tabasco tror jag.. Mina läppar och hals brände i en halvtimme efter det, och alla garvade åt mina ansiktsuttryck och försök att dämpa smärtan med öl, men ingeting hjälper, man måste vänta ut smärtan..
Men stämningen var jävligt härlig där! Nån kille sa att nån brud han kände tyckte jag va söt, men jag var för alldeles för full för att ragga, så jag skyllde på att jag inte gillar korthåriga brudar, haha! But I've still got it!

Som ni kan tänka er så mådde jag inte allt för bra morgonen därpå, men vaknade till på eftermiddagen efter att jag ätit och druckit kaffe, sen såg jag på Sweeny Todd som var sjukt bra. Har inte sett den förr, faktiskt för att jag har svårt för musikaler, men den var verkligen asbra! Har kollat på en hel del Tim Burton filmer på sistone! Som Edward Scissorhands i natt och idag (gick och lade mig för att jag var trött i natt, men låg uppe rätt länge och läste lite i Sweden Rock Magazine! Artiklarna är rätt långa så det tar tid för mig!)

På kvällen åt jag och syrran pizza, eftersom vi var ensamma hemma och inte orkade laga mat och såg på teve. Soft! Det är väl ungefär vad som hänt i helgen, idag har jag som sagt sett Edward Scissorhands och pluggat lite, men även undvikit att plugga en hel del! Har även sett Bam Margeras Where The Fuck Is Santa? nyligen, starring bland annat The Duedesons, Ville Valo från H.I.M, Jussi från 69 Eyes och Andy Mccoy från Hanoi Rocks! Awesome!

Så nu känner jag mig rätt pepp, som vanligt när jag ser på Bam, Jackass och/eller lyssnar på awesome rockmusik (just nu Alice Cooper). Men jag får väl lägga mig, ska gå upp vid åtta imorgon för att släpa mig till Lund. Och just helvete - mitt busskort har gått ut och jag har inga kontanter.

Min räkning för Mastercard nästa månad kommer inte vara nådigt - Sweden Rock biljett (2400) sprit (ca 500?) och busskort för 850, kommer att kännas kul. Men jag har pengar på banken från i somras så strunt samma. Dock försvinner pengarna rätt fort. Men tar hellre av dem än hela bidraget (ja, jag är bidragstagare, men jag pluggar så det är rätt legitimt!) denna månaden.

Nu ska jag äta nattamat sen ska jag minsann försöka sova! Rock on!

PS. Hur var er helg?

2 kommentarer:

Eriiiiika sa...

Jävlar vilket helg, och ditt jäkla öltjat xd haha.

min helg var LUGN :D

Unknown sa...

ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖL :D<3