torsdag 4 november 2010

We've Got a Situation Here.

Hej på er!

Tar en paus i mitt tentaskrivande, en kort paus.. Sen åter till intensiva studier. Utan dator. Utan något kul omkring mig, för i köket finns inget som lockar och upptar min uppmärksamhet.. Vad skulle jag underhålla mig med där, micron eller? Haha.

Nej, i köket finns bara kaffe, sega popcorn som stått framme suspekt länge, Bandit Rock och mina "underbara" böcker! För jag har verkligen ingen tid med något annat.. Så att plugga i köket känns rätt ultimat! Imorgon klockan åtta (!) har jag nämligen min tenta. Vilket innebär att jag får gå upp typ fem! Fy fan. Hur som helst, wish me luck!


Men det var inte det jag tänkte att inlägget skulle handla om idag. Hörde nämligen på Bandit alldeles nyss om ett intressant band - ett superband får man nog kalla det - som heter The Damned Things, som är ganska nyformat (hållt på sen nån gång förra året). Dess uppsättning av medlemmar är ganska intressant och helt klart unik: Hälften av det legendariska thrash metal-bandet Anthrax (gitarristen Scott Ian och bassisten Rob Caggiano) tillsammans med vokalisten från metalcore-kvintetten Every Time I Die och - håll i er för här blir det intressant - halva Fall Out Boy (närmare bestämt gitarristen Joseph Trohman och trummisen Andrew Hurley).
Alltså en sammansmältning av typ halva Anthrax, halva Fall Out Boy och en metalcore-vokalist, som visserligen sjunger rent till större del och inte growlar typ alls. Men å andra sidan så anges hans teknik snarare att skrika... Har faktiskt inte lyssnat på ETID, måste jag erkänna! Men som sagt sjunger han till stor del, med lite skrik i The Damned Things.


Hur som helst, The Damned  Things släpper sin debutplatta Ironiclast i December! Men de ligger uppe redan nu med ett par låtar på deras Myspace-sida, samt med låten We've Got A Situation Here på Spotify! Notera att de har tre låtar uppe på Myspace! Känns jävligt lovande, måste jag säga!


Nu måste jag återgå till mina studier, känns jävligt surt att jag inte kan dra på Barbackarock ikväll i stan och se lokala pop-punk bandet Shibby (myspace) och pop-punk/metalcore (tveksam genrebestämning) Enjoy The View (myspace). Tradigt, eftersom Shibby i synnerhet är awesome. Jag hatar alla som har höstlov just nu! Speciellt Sanna, som kommer vara där!


Och jag vet att mina musikinlägg kanske inte intresserar er, baserad på den (brist på?) respons i kommentarfältet jag haft - men det är trots allt en stor del av vem jag är och som intresserar mig!



Nåja, åter till studierna nu. Wohoo. Rock on?

2 kommentarer:

Erika sa...

mer det att jag inte har en aning om vad för band det är...

OCH DU KOMMENTERAR FÖR FAN INTE MIN BLOGG HELLER :((((( jävla pussy.

Unknown sa...

Joho, kommentera för några dar sen, men ska försöka kötta fler kommentarer då =)