söndag 21 november 2010

Seize the day or die regretting the time you lost

Hej hallå och sånt.

Usch, idag är jag så otroligt trött, var uppe till fem i tävlan om vem som kunde hålla sig uppe längst. Jag gav mig när jag höll på att somna i datorstolen, haha!

Anyway, helgen har väl varit bra! I fredags åkte jag ner till Malmö för att se Avenged Sevenfold, ölade lite i bilen och sen gick på konsert - fint det! Behöver jag ens tillägga att det var asgrymt? Dock var det sorligt när Shadows snackade om The Rev, som gick bort i december förra året, och dedikerade So Far Away till honom. Mobiltelefonerna och tändarna svajade för honom, rysningar på det, riktigt fin stund.

Blev även krossad och i andnöd, som brukligt. Sögs in i moshen och helt plötsligt var jag betydligt mycket längre bak och såg inte skymten av Natta - som påstod att jag puttade in henne, vilket jag inte gjorde. Var dock i ett lite förvirrat tillstånd där jag bara puttade allt och alla, men är rätt säker på att jag inte gjorde det! Hur som helst blev jag totalmanglad - jag är ju liten å spinkig så jag drogs med in i manglet. Behöver gå upp i vikt, kanske biffa till mig, men äh!

Jag gillar att vara smal... "Mick Jagger-skinny" tror jag Eric Forman i That's 70's Show. Finns många exempel på supersmala människor som blivit sexikoner - Mick Jagger, Iggy Pop, Sid Vicious... Dessutom orkar jag inte träna och tycks helt oförmögen att gå upp ett enda kilo, oavsett vad jag trycker i mig!

Jag blev dessutom sjukt uttorkad - i kombination med i andnöd så blir man rätt svag i benen, men jag körde på konserten ut! Att bara dricka öl och sen ge sig in i ett folkhav där det blir sjukt varmt och trångt torkar ut en något så fruktansvärt, så jag har nog inte smakat något godare än den överpris colan jag köpte efter konserten. "GULP GULP GULP"  sa det, sen var den borta!

Gårdagen spenderades vid datorn hela kvällen och natten, som sagt... Visserligen kom Nisse och Freddy körandes och vi tog en liten runda till Maxi och sen ut till Sönnarslöv för att snacka lite me Muffe och glida runt där ute på landet! Men förutom det satt jag bara vid datorn.. Och idag händer ingeting.  Plugga, ifall jag orkar. Så spännande blir mitt inlägg för den här helgen, jag orkar nog inte skriva mer heller faktiskt, så ha det bra till nästa gång och rock on!

2 kommentarer:

Annica sa...

Haha alltså konserter blir man alltid osmas med någon av publiken, sedan har man alltid blåmärken efteråt. Fast lyckan att sett det band man vill är fantatsisk.. nu vill jag med på konsert!

Unknown sa...

Blev inte osams me nån! Fast nån kille verkade vilja slå ner nån annan, sjukt aggro..

Fattar inte varför, han gav sig själv in i moshpiten, då får man va beredd på lite smällar å knuffar! Men jag var inte me frivilligt, var för trött och uttorkad för att manglas mot slutet :o