tisdag 16 november 2010

We are the nobodies, wanna be somebodies.

Hey!

Idag har jag inte mycket att förmedla. Jag önskar jag hade ett mer spännande liv, ett mindre monotont liv, inskränkt av måsten och tråkigheter. Ibland tror jag att jag har ADHD (på riktigt, men jag vågar inte ta reda på det) för jag kan inte koncentrera mig för fem öre, jag utrbrister för mig själv "Ååh detta är tråkiiigt" och gör vad som faller mig in istället. Jag vill bara ha kul... Fast nej, jag säger såklart TRADIGT på riktig skånska!

Tyvärr kan man inte ha kul alltid, speciellt inte när man håller på att bli vuxen, tydligen. Antar att man får ta de positiva grejerna med att bli vuxnare (obs skillnad från att VARA vuxen, vilket jag vägrar), som att gå på krogen och kunna handla på systemet! Yeah!

Och tyvärr kan man inte leva för kul och fest, men jag är ganska duktig på att komma undan ansvar! Idag sov jag ansvarslöst länge (till elva) istället för att gå upp i tid och plugga, men lite fick jag gjort innan jag såg senaste avsnittet av How I Met Your Mother och åt lunch!

Sen har jag inte haft tid att plugga, för jag slängde mig (inte bokstavligen, det hade gjort ont) in i duschen och sen for jag iväg till trumlektionerna. Ja, jag klädde ju på mig innan jag for iväg, såklart! Hur hade det sett ut annars? Få inget för er nu...

Sen var jag hos läskiga tandläkaren, i Vinslöv - vilken håla. Vet inte varför jag går där ute, men min läskiga tandläkare är inte så läskig alls faktiskt. När jag svara att de enda problem jag haft är att det isar i tänderna när jag dricker kalla drycker och då svarar han att "då får du stoppa ölen i micron innan du dricker den". HAHA. Ballaste tandläkaren någonsin! Sen peta han med metallobjekt, och fotade tänderna och lite sådant obehagligt, men kom fram till att jag har bra tänder (och bra enzymer, vilket han gör varje år) och bara slipade lite på en, sen fick jag gå, efter tio minuter. Jag slapp till och med betala, brukar man inte behöva det när man är 20?

Sen fräste jag hemåt i inte allt för laglig hastighet och sjöng (skrålade?) med i Minus Celsius och kände mig rätt nöjd ändå. Sådana saker kan göra ens dag! Men nu sitter jag här och får lite ångest för jag har nog 80 sidor kvar i min ena bok inför morgondagens föreläsning - och det är bara den ena av dem, jag hinner verkligen inte med! Det blir inte bättre av att jag blir lätt uttråkad och önskar att jag bara kunde ägna mig åt sånt jag tycker är kul, för jag är så hemskt skoltrött. Men det är bara att bita ihop till julen - då har jag åtminstone nästan tre veckors inofficellt lov!!

Egentligen har vi inga lov, men de lägger inga föreläsningar omkring julen! Längtar, även om egentligen inte gillar julen så mycket. Men ledigheten känns lockande, även om jag har tenta i Januari som man nog måste plugga inför efter nyår!

Varför är jag inte rockstjärna som kan leva för att ha kul? Just det, för att jag inte har något band och trots trumlektioner inte är värst bra alls, åtminstone inte på att spela med andra!

5 kommentarer:

Fesken sa...

jag tror fan att jag också har adhd. på riktigt! kan inte heller koncentrera mig...
då vet du haha!

/Feeeskeeeen

eeeeriiikaaa sa...

Hähähäh hence naken...okej stop it there ;)

Gött du slipper metallskrot DÅÅÅÅÅ.

Unknown sa...

Haha ska vi bilda klubb Feski :D?


E: Hey, kontrollera dig kvinna ;) Inte få några idéer nu va? ;) Vadå metallskrot? O.o

Natta sa...

bara att bita ihop och plugga på din jävel :c

SNART A7X DUUUUUU! jag ska tvinga dig plugga hela vägen ner för det :c

Unknown sa...

Natta: Dsm, din jävel ;) JAA ge mig Fredag NU!! Å det ska du ge fan i >.<