tisdag 21 december 2010

If I ain't drunk then it ain't Christmas, you know where to stick those jingle bells.

Corey Taylor från Slipknot och Stone Sour har gjort världens bästa (anti-)jullåt! Äntligen en jul-låt som sammanfattar mina bittra känslor för julen! Jag vet, man får inte hata julen tydligen. Då blir man genast idiotförklarad.. Men ser inte vad som är så underbart med stress och räkningar som jag hädanefter kommer att förknippa denna högtid med. Samt samma jävla julmusik - jag blir mordisk varje gång jag hör Feliz Navidad - och samma jävla julmat som man blir spyfärdig av.

Det känns som min jul blir lite för vuxen för min smak, för det är väl en typisk vuxen jul att oroa sig för ränkningar, dricka lite för mycket och stressa? Fast jag stressar inte, jag avskyr stress och därmed även att se alla stressa runt på stan som några idioter. Det är inte det julen handlar om väl? Konsumera och stressa? Köpa köpa köpa.

Fast julens verkliga innebörd - Jesu födelse - är inget jag lägger någon vikt vid heller eftersom jag inte är troende. Detta blir en enda lång "rant" om hur mycket jag ogillar julen, verkar det som. Men ja, jag vet att det sägs att det finns dokument som pekar på existensen av en snubbe som hette jesus - en långhårig, skäggig jude med typiskt mellanönstern-utseende, kanske på gränsen till mörk. Inte blond och blåögd och arisk som vi västerlänningar framställer denna falska profet i kyrkan. Hoppas han var bög också, bara för att jävlas med alla kristna fanatiker! Han hängde trots allt med 12 snubbar! Lärljungar, groupies, boy toys, kalla det vad ni vill, jag vet nog vad de gjorde!

Men den dagen då någon kan BEVISA existensen av Gud och att Jesus utförde dessa "mirakel" kommer jag mer än gärna att acceptera denne som min frälsare... Tills dess tror jag på vetenskapen och kärleken!

Nåja, denna julen har inte varit allt förjävlig, trots allt. Med undantag för kyla och att jag känner mig sjuk fortfarande har den faktiskt varit lite mysig. Men tycker ändå vi kan skippa Julen, mellanlanda på nyår, för då jävlar blir det fest, sen hoppa direkt till våren! För sen är det snart sommar! Festivalande och fest i parken, ge mig det NU!

Corey Taylor - X-M@$



Beskriver precis mina känslor inför julen!

Kanske borde man hitta något bra recept på eggnog (och göra den extra stark) och pröva det i jul. Och hoppas inte morsan och farsan snålar med julsnapsen i år igen, behöver den för att genomlida julen, haha!

Nåja, god jul och rock on!

1 kommentar:

Eriiiiiiika sa...

Ditt julsnack var faktiskt inte så dåligt. Håller med dig om rätt mycket.

good boooy