torsdag 9 december 2010

Det är kväll här och jag jag har fyllt mitt huvud med tingeling.

Thåström, så jävla bra.

Hej bloggen, jag har inte uppdaterat på.. Nästan en vecka. Har inte haft ork och lust antar jag! Veckan har varit.....Speciell. Som en jävla berg-och-dalbana.

Jag har mått sjukt bra, jag har velat sjunka igenom marken. Jag har fikat och gått runt på stan och haft kul och mys och kuggat en tenta och velat dö... Nåja, nu ska vi inte ta i, bara försvinna från jordens yta, sjunka genom marken eller så.  Men nya tag, antar jag. Vart jag ska få orken till nya tag vet jag inte. Men jag pressar mig igenom det, i hopp om att det ska bli bättre till våren. Ljusare till våren - och du menar jag inte bara vädret.

Idag har varit en usel dag. Jag gick upp i ottan (okej, hon var bara halv sju men det kändes omänskligt tidigt!) för att missa bussen, stapplade mig i nyvaken yra ner och satte mig vid köksbordet efter att jag packat ner kaffe och mackor och somnade. Som tur är vaknade jag fem minuter innan bussen gick så jag kunde stappla mig ut i minusgrader (jävla Sverige, som Johan Glans säger) och vänta på den försenade bussen. Turligt nog så var den inte så mycket försenad, så jag fick privilegiet att frysa lite till innan bussen mot Lund kom. För er som inte förstår tar jag bussen till bussen. Däremellan blir det lite promenad och väntetid.

Har fått flera utbrott idag, jag har varit trött och irritabel hela dagen. Kaffe hjälper tillfälligt, men sen smyger sig tröttheten sig på. Jag har visserligen gått en mysig promenad i Lund i väntan på bussen! Det var fint.

Efter att ha tittat på biografier och skivor och önskat att jag var rik och fri från ansvar (så att jag kunde låsa in mig och bara ligga och läsa biografier och lyssna på musik!).. För andra gången denna veckan gick jag gata ner och nästa gata upp, strövandes dit vägen tog mig. Jag hamnade inne i ett bostadsområde och hamnade i en graffitiklädd gränd där två arbetare lastade av en lastbil - i stor kontrast till bostadsområdet jag precis kommit ut ifrån. Jag följde gränden och fann en mysig liten grekisk restaurang i det svenska snövädret och kom fram till en liten affär där de fortfarande hade frukt och grönt utomhus och den bekanta lukten av torg med en söt fruktig lukt hängandes i den kalla luften. Sen fann jag mig tillbaks till en större gata längs stortorget, som jag följde till centralen igen.

Sådant gillar jag, att bara gå, bara observera och se på allt fint, känna dofterna.. När man skriver om det sen blir det en liten berättelse, men jag lovar att den är inte uppdiktad. Jag bara lägger märke till saker - detaljer. När andra stressar omkring strövar jag, lunkandes, oberörd av bördor och ansvar. Sån är jag. Kanske för att komma undan från dem snarare, för jag ville inte hem. Vad finns här?

Resten av dagen har jag spenderat här, vid min dator mest. Tråkigt nog... Imorgon blir en bättre dag! Imorgon ska jag till Malmö med Patricia och handla julklappar! ... Och fika, det har hon lovat! Längtar lite faktiskt, för denna dagen har varit hemskt dålig och tråkig och morgondagen kommer bli kul (och mysig?)!

Vi får se när nästa uppdatering kommer, beroende på ifall det händer något mer kul i helgen?
 
"Tills dess ha det gott
Och sköt om dig
Ta det lugnt
Hälsningar från mig!"
 
Var bara tvungen att citera Thåström's Brev Till Tionde Våningen igen, det passade så bra! Rock on.

3 kommentarer:

Eriiiiiiika sa...

Halv sju, som är vardag för mig...tyvärr. Men klaga inte hähä.

Jag älskar att julklappsshoppa...MUMS. Förväntar mig en julklapp av daj ;)

Unknown sa...

Erika: Usch usch! Jaså det gör du ;) Får jag nån tbx då :D?

Tricia sa...

Julklappsshopping is the shit! Ser fram emot det :3