tisdag 11 januari 2011

Justice is lost, justice is raped, justice is gone.

Hej alla. Sitter här hos farsan och lyssnar på Metallicas episka platta ...And Justice For All och tänkte skriva ett snabbt inlägg, eftersom Erika upplyste mig att hon saknade min blogg. Har inte haft så mycket tid att blogga och har bara tillgång till internet när jag lånar syrrans dator eller är hos farsan, som jag är nu.. Och hos Tricia. Då brukar jag kolla min facebook och bilddagbok. Är det nån som har BDB längre? Knappt.

Vad har hänt sen senaste inlägget? Har varit i Svedala i två och en halv dag och myst med Tricia, det var underbart! Mitt ute på skånska landsbygden och bara se på film, kränga godis och promenera (dock ingen lång promenad, eftersom det var kallt!), sen har jag inte gjort så mycket. Har naturligtvis varit med Tricia och kommit till insikten att jag pluggat för lite, så nu har jag tvingats att plöja hänsynslöst genom en bok på ungefär en dag, och tre böcker till väntar. Dock har jag redan läst lite i de flesta av dem! Så ska jag göra en kompletteringsuppgift med snart, efter att jag ätit men det är rätt perfekt för  den behandlar en av böckerna så det blir så jag pluggar den!

Så jag är lite stressad. Vad kan man mer skriva? Det töar, ÄNTLIGEN. Redan dagen efter nyår (sleten som aldrig förr var jag, trodde jag skulle dö!) såg vi gräs i rondellen, och på sina ställen tittar uppsliten asfalt fram, med stora sprickor och hålor efter snöplogen och kylan. Kan det bli vår nu tack?!

Ja just det, en sak till ville jag skriva om. Dagarna i Svedala gjorde mig säkrare än någonsin att jag älskar Skåne och att jag vill flytta längre söderut i framtiden. Flyttar jag uppåt blir jag besviken på mig själv, men risken finns att jag får plugga på nån mer nordlig ort i framtiden. Men jag ska alltid hem till Skåne igen!! Jag vet vart jag vill bo, i nån liten håla utanför Malmö eller Lund, eller mellan Malmö och Helsingborg. Finns massvis med hålor med bara en halvtimme till Malmö respektive Lund! Helst lite lantligt men ändå med närhet till städerna, vore perfekt.

Lite läskigt vad jag planerar, kollar upp hålor och drömmer mig bort ("I'm a dreamer, I dream my life away"), men sån är jag. Måste säga att även om jag skyr Svensson-livet längtar jag lite efter sånt,eller åtminstone gillar att drömma om det. Ett litet hus i nån sydlig håla med en källare (perfekt för trumset och för att repa!) med en bar och min skivsamling. Och resten av Svensson-skiten, antar jag, men spriten och musiken hjälper mig nog att stå ut! Måste köpa fler skivor, har bara 40 stycken för tillfället. Den ska bli enorm, sen ska jag börja samla LP-skivor!

Eh. Ja, det får räcka med svammel, nu ska jag äta pasta sen plugga satan! Ha det gött och rock on!

1 kommentar:

Tricia sa...

Tentan kommer säkert gå bra älsk <3
Skåne ftw! Jag ska fan flytta neråt igen en dag i framtiden. Jag hör hemma där!