måndag 17 januari 2011

Fast i Småland!

Hej på er!

Har ingeting att göra, i väntan på att min senila flickvän - som kom på fem minuter innan att jag skulle hoppa på bussen till henne att hon hade körlektion - ska komma hit. Mys!

Så jag kan berätta om min helg, som varit både hemsk och rolig.. Och mysig. I fredags firade jag och Tricia en månad, så jag bjöd henne på kinakäk och bio, vi såg Meet The Fockers och garvade ihjäl oss typ. Nåja, kanske en överdrift men rolig var den fan!

På Lördagen åkte jag med syrran och morsan till Ikea i Älmhult. Jag visste att det troligtvis inte skulle bli kul men det blev helvetiskt rent av. Redan vid lunch var jag lite småsur men som tur var åt vi vid ett, då rusade jag och Frida mot resturangen för att beställa varsin sidfläskfilé med pommes och bearnaisesås, med kaffe och chokladmousse till efterätt! Hur gott som helst.

Dock tappade vi energin och motivationen direkt på eftermiddagen och efter tag ville vi bara hem, vi bestämde oss för att ta vårt nersatta sista-exemplaret bord som vi lastat upp på kärran (det var alltså ett visningsex), samt lite andra grejer och åka hem, och ta resten nästa gång. Klockan var då kanske halv sex.

När vi väl betalt fick vi inte in bordet i bilen, och fick skruva isär det betydligt mer än vi trodde, och när vi äntligen fått in det och lyckats stänga bagageluckan och knödde in oss i bilen och tänkte "NU äntligen åker vi hem" så startar naturligtvis inte bilen. Att försöka starta den med startkablar funkade inte heller, vilket resulterade i att vi fick ringa efter en bärgningsbil som kom och hjälpte oss, samt att vi var fast i Småland väntandes i en och en halv timme!

Till slut gick bilen igång, med hjälp av bärgningsbilens mycket större batteri som användes till att starta bilen med startkablar och vi åkte hem ungefär samtidigt som jag skulle vara på fest den kvällen. Dock kom vi hem till slut, och jag duschade och köpte McDonalds och blannevann och åt på bussen och ankom faktiskt till fest vid tjugo i nio trots allt. Helt slut var jag, vilket kanske märkte när jag halvt däckade i soffan (på grund av trötthet inte på grund av alkoholen.. Åtminstone mest på grund av trötthet). Men kul hade vi! Roligast av allt var vårt snöbollskrig!

Så trots allt har helgen varit bra, det har åtminstone hänt mycket! Hur har er helg varit?

Oh, and rock on!

3 kommentarer:

Tricia sa...

Senil - man tackar ja! -.- x)

Porr ting som fastnade i småland med alla hemska, hemska smålänningar, höhö! <3

Annica sa...

Min helg: ZzzzZzzzZzz dvs. jag sov bort hela lördagen och var trött konstant hela helgen. skyller på vädret!

Unknown sa...

Tricia: Du är ju senil, precis som mig ;) <3

Ja, usch hemska smålänningar, höhö x) Fast de var rätt trevliga och hjälpsamma :p

Annica: Låter reedit skönt ju!