måndag 21 december 2009

Drinks are on the house, Whiskey's on the rocks while your sister's on my mouth,

God kväll! Dock är det tekniskt sett inte kväll ännu, men det börjar mörkna så det känns så. Vilken tur att man bor här nere i Skåneland, jag hade dött av ångest om jag bott i Norrland och det hade blivit mörkt typ vid halv tre.

Helgen har varit bra, men förutom festen i fredags så var den rätt händelselös. Dock var det ganska najs ändå, även om jag drack lite mycket, vågar inte ens nämna mängderna. Konstigt nog kände jag mig inte så full ändå, vilket inte är något bra tecken. När man börjar bli resistent och dricka väldigt stora mängder bör man lugna ner sig något så att det inte utvecklas till problem. Vilket leder mig till dagens ämne.

Det är måndag. Och jag är festsugen. Det är fel. Det är inte alls bra, eftersom jag längtar efter att förtära alkohol. Men det ska jag inte. Kanske någon julöl, kanske någon snaps till julmaten på julafton.

Sen till helgen vet jag inte vad som händer, känns illa att jag vill ut och festa igen, eftersom det blir i princip varje helg, plus på torsdag som är julafton, kanske i helgen, och sen är det nyår en vecka därpå, sen är det helg igen. Men man lever bara en gång, vilket är tur för min lever! (Ordvitsen där, ojojoj!)


Och att jag längtar även till sommaren, som kan bli så ofattbart episk, om jag får som jag vill:

*Siesta
*Sweden Rock
* Kiss (antaligen inte dock, pga ekonomiska skäl)
*Tivolirock (Obligatoriskt!)
*Sonisphere
* Fest, grillning och chill i parken

Jag vill att det blir vår nu. För våren går alltid så fort. Sen sitter man plötsligt där, och det är en varm sommardag, i uppkavlade jeans och t-shirt, sittandes i parken med sina vänner och grillar, dricker öl och röker vattenpipa. Det är underbart. Alla bekymmer tycks bara försvinna. Allt är så sorglöst om somrarna. Det enkla livet som jag söker, god mat, öl och goda vänner. Det är sånt som spelar roll. (Och självklart musik och festivalbesökande!)

2 kommentarer:

BLONDIE sa...

Du missade ju att skriva Maiden...7 Augusti i Sthlm !

Jenny sa...

Henczor, häng med till Hultan, man får passa på nu sista året innan de lägger ner skiten! ;o Och ja, det blir minsann mycket förtäring av alkohol, men ska du med ut på juldagen? :) Banken kanske.. Snart sommar igen! ^^