lördag 13 december 2014

Because I'm happy

Jag är trött och bakfull, men glad!

Det har varit en bra vecka! Jag var på två fester förra helgen, hängde med Leo i söndags och lagade potatis och purjosoppa, eftersom han är vegan - han käkar alltid upp min mat när han är här haha! Så vi bjöd alla i korren som ville ha på soppa!

I måndags var det spelkväll i korridorens kök, jag förlorade hela tiden men det var ändå kul. Vi spelade monopol och kapitalisten Sergey vann stort, trots att jag gav bort mina gator när jag förlorat och försökte skapa revolution haha! Sen spelade vi fyra i rad, men förlorade gång på gång eftersom Sergey och Jolene är så jäkla sneaky och skapade fällor som jag blint gick rakt in i!

Tisdagen spenderades i Växjö, sen träffade jag Leo igen och hängde med honom och Jolene långt in på småtimmarna. Eller var det i Onsdags? Mitt minne är inte det bästa.. Men det var najs i alla fall.

Igår käkade jag sushi för första gången i mitt liv och Jolene försökte lära en hopplös västerlänning hur man använder ätpinnar. Det gick sådär, men blev bättre efter hand! Sen på kvällen satt vi i köket och spelade monopol långt in på natten, jag smådrack lite och sådär. Spelade med Filip, Maurice och Jolene.

Sen kom Sergey ut ur sin håla, eftersom han precis lämnat in sin hemtenta innan tolv - och vi fortsatte att dricka whiskey-cola och spela. Jag vann faktiskt en gång- hör och häpna- och Sergey passade på att hämnas och kalla mig kapitalisten! Sen gick det utför ju mer jag druckit men vad gör det! Sergey fick hjälpa mig att hålla koll och göra transaktioner, lite illa! Satt uppe långt in på småtimmarna, sen fick jag titta till Jolene, som inte mådde så bra, stackaren. Hon tål inte så mycket! Så vi satt och fyllepratade till typ halv nio på morgonen.

Nu knackade minsann Sergey på dörren och ville hänga igen. Najs. Älskar min korre, kommer sakna dem så jävla mycket över julen! Att bo här har verkligen hjälpt mig komma ur mitt skal och vara mer social! Men nu måste jag dra och umgås lite!

1 kommentar:

Annica sa...

Jag har missat helt att du börjat blogga igen. Tycker det är intressant att veta vad du gör och tänker, dessutom skriver du riktigt bra :)