tisdag 2 oktober 2012

I'm in love with rock 'n' roll, it satisfies my soul.

Well, here, babe, look at you in love with someone else 
Turned out like all the others leave me by myself 
That's how it works I guess and you're like all the rest 
Guess I can handle it if that's the way it is
I'm in love with rock 'n' roll, it satisfies my soul If that's how it ought to be, I won't get mad 

Yeah, I got rock 'n' roll to save me from the gold 
And if that's all there is, it ain't so bad, rock 'n' roll


-Texten passar så bra just nu!
Ja, nu fyller musikintresse det gapande hålet i hjärtat, min sanna kärlek som aldrig lämnar mig. Och herrejävlar vad det känns som jag missat. Har fortfarande inte lyssnat igenom Marilyn Mansons senaste platta, Born Villain. Imorgon släpps Corrodeds State of Grace och på Torsdag släpper Junkyard sin platta With A Twist of Lemon och första avsnittet av dokumentären Junkstar Lifestyle på Bandit Play och Nyheter 24. Längtar!!

Bullet har nyligen släppt Full Pull och Royal Republic har tydligen släppt nytt med, Save The Nation och så har Sparzanza släppt Death Is Certain, Life Is Not nyligen med. Green Day har ju släppt nytt med förresten, Uno!

Nästa Onsdag ska jag och Macke se W.A.S.P på sin 30 Years of Thunder-turné - 3 timmar lång spelning i Hässleholm - sen har jag även blivit förfrågad till Trivium med As I Lay Dying som support på Kulturbolaget i Malmö den siste Oktober (30/10) med robin.

Vill även se Junkstars och Sparzanza den 9:e November (står på deras turnéplan att de ska dit, men på KB:s hemsida står det Sparzanza och Supercharger? Vafan?!).

Sabaton och Raubtier vore roliga att se (igen), har sett Raubtier tre gånger nu tror jag och Sabaton varje år på Sweden rock ju. Men vore roligt att se dem ändå i Malmö den 27/11 men det blir inte ekonomiskt möjligt (och inget intresse verkar finnas för det) men de är ändå ute och slirar på festival varje år så får nog se dem igen snart nog! Förhoppningsvis i full-längd och inte bara det (o?)traditionella nationaldags-firandet med Sabaton á 20 minuter på Sweden Rock.

 Det är mycket nu. På det vill man hålla koll på alla bandsläpp inför sommarens festivaler - vill till Sweden Rock såklart, och Wacken i tyskland men det blir en dyr historia. Metaltown vore nice att sticka på med, men ännu har de inte noll band i line-upen till nästa år.

Kanske, om ryktena stämmer, kan Hallå-Festivalen i Norrköping va intressant nästa år med - någon ny jättefestival som bokat Green Day och Rammstein (om det inte också bara är spekulation) och så finns det spekulationer om självaste Metallica, men inget är officiellt ännu, förrän på onsdag. Se artikeln i expressen här.

Det är ett heltidsjobb att hänga med, men behöver pengarna från mitt riktiga heltidsjobb för att gå på konserter och festivaler. Men hur ska jag hinna lyssna igenom och gå på allt jag vill gå på? Och framförallt ha pengar till det?

Nej nu stressar jag upp mig själv, inte bra innan läggdags! Går och lägger mig och läser Kampen om Järntronen (ja jag tänkte läsa den på svenska) istället - första boken ur serien som Game of Thrones är baserad på - men borde gå och lägga mig på momangen egentligen om jag ska orka upp imorgon. Det är inte lätt när det är svårt!

Men ha det gött i alla fall och rock on!

3 kommentarer:

Erika sa...

Kom till Norrköping så kan du ta pendeln till mig :D

Unknown sa...

Kör nog upp dit då men jaa det är ju inte så långt så kan jag komma och hälsa på :)

lotta sa...

du har härliga intressen raubtier , sabbaton o Games of thrones :) har precis gett mig in på seaong 1 av G.O.T o gillar den verkligen. synd att du missade sabaton o raubtiet på deras turne de va gryyyyma! såg dem i örebro. :) ha de gott! keep on rocki'n