fredag 6 maj 2011

Förkylningen från hell.

Den som typ alla får landet över just nu, den har jag också fått. Förkylningen from hell. Igår hade jag bara lite, lite ont i halsen i morse och kunde gå till jobbet. Sen igår kväll kändes det som att svälja rakblad innan jag skulle lägga mig, och imorse ringde jag och sa att jag fick förbli hemma.

Vad har jag mer hittat på? Jo jag har sovit. 14 timmar ungefär, gick och lade mig halv elva igår och var bara uppe en liten stund för att äta och dricka te, sen däckade jag i soffan igen. Dock ringde det en jävla massa i morse, så det var inte non stop. Eller så bara upplevde jag det så. Farsan kom in vid halv åtta och sa att jag hade nog försovit mig rejält, sen fick jag ringa och sjukanmäla mig, somnar om, sen ringer det igen då är det morsan som undrar ifall jag köpt allgergi medicin, eftersom mormor fick för sig att jag fått allergi av att glesa san vitalia igår. Mummel.. Låt mig sova!

Inte fan får man halsont, huvudvärk och feber av allergi? Jag har aldrig fått det åtminstone. Det är helt klart förkylning. Undrar ifall jag har feber? Jag är sjukt varm i alla fall, sådär feber-varm... Det sjuka är att jag, i min iver att tjäna pengar, sitter och funderar på hur mycket jag förlorar på att vara sjuk idag. Hade kunnat tjäna typ 700 spänn idag, men det är mänskligt att bli sjuk. Vet inte vad jag ska göra nu bara, se en film antar jag.

Hade hellre jobbat, för jag har blivit lite skadad på så vis, men jag hinner nog fylla pengabingen i sommar, trots den veckas ledighet som måste tas ut en eller två dagar i taget för Siesta, Sweden Rock och Big 4! Samt vanlig semester kanske två veckor, vore trevligt så att alla planer jag och älsk har gjort - campa med 'Oel vid Yddinge, Vomb eller vilken sydligt belägen sjö det nu var vi skulle campa vid samt åka skåne runt och besöka de olika marknaderna. Kanske spendera lite tid i Svedala med, måste vara helt otroligt fint där nere på sommrarna! Fan, jag vill ha sommar, men snart är den här!! Om 33 dagar är det Sweden Rock  (drygt bara att Fridas student infaller mitt under festivalen, men det löser sig!) och om mindre än 2 månader ska jag se Big fucking 4! Denna sommaren kommer bli galet bra!

Jag måste ta tag i att hitta nåt annat jobb till hösten dock, men orkar inte tänka på det, nu ska jag ta en kopp kaffe till och ladda ner en film!

Ha det gött, njut av livet och rock on!

4 kommentarer:

eriikaa sa...

Fan vad snygg design, nice!!

Aw krya, det suger att va sjuk men så fort det halsonda går över kan man jobba igen :D

Unknown sa...

Tack och tack! Hoppas det går över till imorgon :D

Annica sa...

Så kände jag med, jag har ju varit sjuk i en vecka nu typ. Och den här veckan var första veckan på mitt förlängda praktik. Så jag skulle få börja lära mig kassa osv. Känns riktigt jäkla trist faktiskt. Men som sagt, man kan inte rå för att man är sjuk.

Sedan har jag nog missat vad Big 4 är förnågot?

Unknown sa...

Ah, segt :O Men knr du dig bättre nu? =)

Big four är de 4 stora thrash-metal akterna Metallica, Megadeth, Slayer och Anthrax! :D