söndag 15 maj 2011

Awesomeness-helg!

Tjena fan, Ronny fan!

Helgen har varit ren jävla awesomeness, med undantag av lite huvudvärk.. Nej inte på grund av det ni tror, det kan inte ha varit för att jag hade druckit EN öl . Hur som helst, med undantag av lite huvudvärk på morgonen i lördags, kanske på grund av att jag slarvat med att dricka eller allergi eller nåt, så har helgen varit epic!

I fredags så var jag och älsk på en restaurang i Sölvesborg och jag käkade jättegod biffstek och hon tog fläskfilé. Vi fick massvis med pommes, varsin stor skål och en stor skål med bearnaisesås och vi åt tills vi nästan sprack!

Igår var vi först hos farmor som fyllde år, vilket kanske inte var så episkt men vi fick massvis med kakor, tårta och kaffe som brukligt på kalas, sen stack vi hem och förberedde för förfest / grillfest! Jag hade gjort hamburgare som blev lite halvt misslyckade för de höll inte ihop så det blev ett par köttbullar istället för en biff - bara en höll. Kanske är det ingen bra idé att marinera hemmagjorda hamburgare med tre olika sorters BBQ sås och Jack, det blev för mycket vätska så de höll inte trots att jag hade i nästan två ägg (lite av det första smet från mig!). Gott blev det dock!


Jag fick en purjolök av Danny, vilket var ganska random, som vi käkade rå först innan vi slängde på den på den övertända grillen så att den blev svart! Att grillen blev övertänd kan ha berott på mina alkoholhaltiga hamburgare... Vi utmanade även Macke, som var helt galen, att sniffa olika sorters peppar, käka pepparkorn samt ostnachos med salsa, dressing, senap och bostongurka, för att sedan ta senapsflaskan och hällde munnen full med senap! Han hade nyligen sett på Jackass och var väldigt taggad för att göra dumma grejer! Jouni käkade med senap och mysiga blandningar, muffe käkade två decimeter rå purjolök - men fick spotta ut det igen - och vi alla sniffade peppar med undantag för Jocke. Jag tänkte först inte delta i galenskapen, men när Danny inte ville göra det så sa jag "för helvete, då gör jag det först!" - Sen gjorde han det! Efter ett tag började alla fräsa och köra upp papper i näsan och "sniffa vatten" för att lindra smärtan! Mackes näsa började till och med blöda, det var ingen vacker syn!

Jag och Macke blev även rivna av min galna flickvän samt Emma. Min arm har ett par fina märken, medan Macke hade över hela armen (och över tatueringen vilket han va lite orolig för idag), brösten samt hela ryggen. Min galna kvinna bitch-slap:a även Macke, men han bad själv om det så han får skylla sig själv!

Vad hände mer för galenskaper... Hm jo just det, Danny skulle göra grillad banan, så han slängde på en banan på den övertända grillen, sen gick han in i uterummet igen och lämnade den där en halvtimme ungefär. Duktigt svart var den, dock ville inte Jouni äta den. Han fick även för sig att han skulle vattna blommorna, sen skulle han vattna mig, så han jagade mig ut på vägen med en vattenkanna! Grannarna måste tro att vi är dumma i huvudet, men vi hade galet kul!

Sen åkte vi in till Biljard och det är väl ungefär där som det börjar bli riktigt dimmigt, alla var ganska påverkade. Tydligen så hade Macke blivit tillsagd av en snubbe att säga nåt skumt till en brud som sedan ryckade på honom! Haha! Det hände säkert mer roliga saker, men jag kan inte minnas dem just nu, de kommer säkert som små flashbacks sen!

Har bilder och videos på mobilen men jag har ingen sladd så istället låter jag Barney sammanfatta helgen:



Tills nästa gång får ni ha det gött, njut av livet och rock on!

Inga kommentarer: