torsdag 10 mars 2011

Svedala din jävel, du är vacker som en dag! Sätt på en kanna till för jag stannar ett tag, bra!

Inser att det var länge sen jag skrev blogg, har haft fullt upp med mitt liv - ett ständigt jonglerande av studier, jobbsökande och försöka ha tid att vara med älsk så mycket som möjligt i veckorna och ibland vänner och gå på fest om helgerna.

Ville i alla fall skriva ett par rader och detta inlägget ska först handla om en rappare. Faktiskt. Jag gillar inte rap (can't spell "crap" without "rap"), men Eminem har något speciellt. Något genuint mer än hela den hårda gangster-imagen och yo yo jag har massa blingbling nu men jag är från "da hood" ... Suck. Nej, han har något mer än så - han har en själ, något som är sällan skådat i musikindustrin idag! Jag har alltid gillat honom, sen jag var typ 13.

Men Love The Way You lie hade jag troligtvis betraktat som för mainstream och motbjudande, på grund av sammarbetet med Rihanna, om det inte vore för älsk - hon fick mig att nöta den som fan. Sen dess har jag varit fast och lyssnat på första versionen om och om igen och nyligen har jag börjat lyssna på Part 2, efter att jag hört hela låten - tidigare trodde jag att denna versionen gjordes av bara Rihanna (vilket nästan är sant visserligen), men när jag hörde Eminems del blev jag åter igen "hooked".

Det görs med en sådan inlevelse, sån känsla (efter 3 minuters intro av Rihanna, betraktar det nämligen som ett långt och alldeles för poppigt intro) att man känner ångesten som en klump i magen och bara vill slå i väggen (som i videon till första delen) och skrika. Sen har jag förvisso lite tenta-ångest också, vilket gör det ännu mer intensivt.



Imorgon har jag tentamen, och sista föreläsningen är idag. Vilket känns jävligt surt, hur i helvete tänkte de att man skulle hinna plugga inför imorgon? Allt på grund av ett dåligt schema och en inställd föreläsning. Nåja, det går bra, hoppas jag! Längtar trots allt till imorgon, då ska jag och älsk fly till Svedala och vara där ett par dagar vilket ska bli skönt.

"Svedala din jävel, du är vacker som en dag! Sätt på en kanna till för jag stannar ett tag, bra!" (Hej och tack för kaffet, Timbuktu, ännu en rappare med en SJÄL) Kommer bort från allt och kan bara njuta ett tag, innan jag kommer hem till jobbsökandet igen - utan plugg vid sidan om vilket gör pressen dessto värre.

Men jag var på en intervju idag och förhoppningsvis kallas jag till en i nästa vecka, vilket känns bra åtminstone. Hoppas jag får ett jobb, allt hade löst sig då - ett steg närmre lägenheten och friheten! Mår fan inte bra av att bo hemma, men har inte råd för tillfället.

Hoppas bara mitt festivalande inte kommer ivägen för jobb (eller tvärt om? Haha.) eftersom jag ska på Sweden Rock (med en massa legender som bland annat Ozzy, Judas Priest, Helloween, Accept och Saxon)och ska se Big Four i sommar, dvs Metallica, Megadeth, Anthrax och Slayer!! Kommer att bli helt sinnessjukt! Hoppas mitt hår växer ut tills dess!




Svedala din jävel, du är vacker som en dag! Sätt på en kanna till för jag stannar ett tag, bra!

1 kommentar:

Tricia sa...

Haha, ofta Timbuktu har gjort en låt "om" Svedala :D SVEDALAAAAA :D:D:D <3